Френското Бюро за анализи и анкети (BEA), което се занимава с разследването на катастрофата на полет 4U9525 на Germanwings публикува своя предварителен доклад.
Английската версия на доклада можете да видите тук.
От доклада става ясно, че Андреас Лубиц е репетирал снишаване на самолета на Germanwings в първия полет от Дюселдорф до Барселона сутринта. Според извлечените от черните кутии данни и на първия полет капитанът е отсъствал от пилотската кабина между 7:20 и 7:25, като през това време височината на полета е променяна неколкократно (както е видимо от графиката).
Вторият пилот на самолета Airbus 320 на Germanwings, който се разби във френските Алпи през март, е пробвал маневрата с понижаването на височината на летене по време на полета от Дюселдорф до Барселона, предшестващ фаталния авиокурс, предаде AFP, като се позова на междинния доклад на Френската служба за разследване и анализ.
По време на полета за връщане от Барселона до Дюселдорф Андреас Лубиц „умишлено“ е понижил височината на самолета „до сблъсък“ в планините, пише в доклада, който потвърждава вече очерталия се сценарий, предава Агенция Фокус.
Документът посочва, че вторият пилот е задал на автоматичния пилот параметри за понижаване на височината до сблъсък с планините. Освен това той не е отворил вратата на кабината въпреки ударите по вратата и неколкократните призиви на главния пилот, който е бил извън помещението.
По време на първия полет от Дюселдорф до Барселона са регистрирани няколко временни задавания на височина от около 30 хиляди метра, когато Лубиц е оставал сам в пилотската кабина. Тези маневри са били правени, когато диспечерите са нареждали снижаване на височината и не са имали значим ефект върху полета.
Очаквайте подробности.