Жан-Марк Жанайак, председател и главен изпълнителен директор на Air France-KLM, представи нов стратегически проект за развитие на групата.
„Този нов офанзивен проект на Air France-KLM е едновременно амбициозен и реалистичен, и ще ни даде възможност за увеличаване на нашия пазарен дял във въздушния транспорт чрез подобряване на нашата конкурентоспособност. С нашите девет стратегически приоритета, ние ще се борим отново на всеки фронт. Нашата сила е в това, че ние сме съперници. Статуквото не е опция. Ние трябва да покажем нова динамика, за да върнем лидерската си позиция на нашите пазари. “ – заяви Жан-Марк Жанайак.
Амбицията на групата Air France-KLM е да си върне лидерската позиция в световната индустрия на въздушния транспорт.
Новият проект ще даде възможност за растеж на Air France-KLM в три основни направления: увеличаване на своя дял във въздушния транспорт в рамките на целия свят, засилване на конкурентоспособността и оперативната ефективност на групата, и по-нататъшно повишаване удовлетвореността на клиентите.
Стратегическият проект на групата Air France-KLM е базиран на девет стратегически приоритета:
1. Офанзива в мрежата на дълги разстояния
Целта на Air France-KLM е печеливш растеж на операциите на дълги разстояния, между 2% и 3% годишно до 2020 г., на няколко нива:
На ниво приходи: съюзи и търговска интеграция с партньори
На ниво разходи: продължаване на мерките за подобряване на конкурентоспособността на Air France и KLM.
По отношение на Air France, развиване на допълнителен инструмент – нова компания, адаптирана към ултра-конкурентни пазари и позиционирана върху губещи маршрути или такива, които са били закрити през последните няколко години.
Развиване на съюзи по модела на партньорството с Delta Air France-KLM ще засили своята търговска интеграция с основните си партньори, за да се възползват от една разширена позиция на пазара, използване на съвместни мрежи и възможност да предложат на клиентите оферта за всеки пазар.
Създаване на нова конкурентна и иновативна компания с Air France, която ще стимулира растежа на центъра в Париж-Шарл де Гол
Тази нова компания ще представлява отговор на групата авиокомпании от Залива, която се развива с ниски производствени разходи на ключови пазари и където Air France-KLM има амбиции за развитие. Тя ще бъде фокусирана върху ултра-конкурентен пазар и ще позволи на групата да мине в настъпление с откриване на нови маршрути, повторно откриване на маршрути, закрити поради липсата им на рентабилност.
Тази нова компания ще предложи проста, модерна и иновативна оферта, но няма да е позиционирана като нискотарифна. На своите клиенти ще предложи бизнес и развлекателни дестинации по стандарти, сравними с тези на Air France по отношение на качеството на продуктите и професионализма на екипажите.
Новата компания ще послужи и като лаборатория за иновативните способности на групата по отношение на продукти, цифрови технологии, кетъринг, дизайн на салоните, обслужване и удовлетвореност на клиента, както и за методите на работа.
До 2020 г., тя ще има 10 самолета за дълги разстояния и около 30% от операциите ще са насочени към новосъздадени маршрути. Полетите ще се извършват от пилоти на Air France. Операциите на земята, обработвани от Air France, също ще бъдат оптимизирани, като максимално ще се използва цифровизацията. Рамковите условия за работа на тази нова компания ще бъдат договорени със синдикатите в следващите седмици.
2. Подобряване на ефективността и връзките в центровете
Центровете Париж-Шарл де Гол и Амстердам-Схипхол играят централна роля в стратегията на Air France-KLM и нейните партньори. Групата ще засили мерките насочени към подобряване на тяхната оперативна ефективност и икономическата ефективност на операциите на маршрутите на дълги и средни разстояния до и от центровете.
Центърът Париж-Шарл де Гол също ще получи обновена динамика със стартирането на новата компания за средни разстояния с прости, модерни и иновативни оферти.
Центърът Амстердам-Схипхол ще бъде подсилен с по-тясна координация между Transavia и KLM, особено по отношение на инвестициите във флота, развитието на мрежата и нови съвместни търговски подходи.
3. Разработване на френските и холандски вътрешни пазари
Полетите на къси и средни разстояния, без връзки в основните центрове на групата, в момента се управляват от Transavia, HOP! Air France, Air France и KLM. Приоритетът за Transavia, нискотарифната авиокомпания на групата, ще бъде растеж на вътрешните пазари във Франция и Холандия.. Търговската координация между Transavia и другите авиокомпании от групата (HOP! Air France, Air France и KLM) ще се засили, за да се увеличат предложенията към клиентите.
4. Увеличение на бизнеса за поддръжка
Air France-KLM ще продължи инвестициите си в този разрастващ се пазар, за да утвърди водещите си позиции и подобри ефективността на производствените си инструменти.
5. Защита на каргобизнеса в подкрепа на бизнеса на пътниците
За да се възползват от възможностите на пазара за превоз на товари по въздух, Air France-KLM ще продължи да подобрява своята дейност и ще се фокусира върху използването му в мрежата на дълги и средни разстояния. Групата ще постави акцент върху цифровизацията на процесите.
6. Засилване на конкурентоспособността и оптимизирано използване на самолетите
За да подобри своята конкурентоспособност, групата планира действия на всички нива за намаляване разходите за единица продукт. Air France-KLM ще насочи усилията си към намаляване на разходите на флота чрез оптимизирано използване на своите самолети.
7. По-нататъшно развитие на отношенията с клиентите
Air France-KLM търси нови начини да се отличава и инвестира в дигитални инструменти, по- персонализирани услуги за клиентите, развиване на пазар на луксозни услуги и подобряване на ефективността на операциите на авиокомпаниите си.
8. Оптимизиране на организационните структури
Air France планира да предложи нова амбициозна програма за служителите: кариерно развитие, по-голямо признание, вътрешно сближаване за всички категории персонал. Тя ще бъде подкрепена с конкретни планове за действие.
9. Продължаване на лобистки инициативи в Европа и Франция, насочени към по-справедлива конкуренция.
Групата ще провежда свои лобистки инициативи на европейско равнище, за да се установи справедлива конкуренция с авиопревозвачите от Залива и нискотарифните превозвачи. Изпълнението на новия проект трябва да гарантира финансова гъвкавост на Air France-KLM и подобряване на нейната конкурентоспособност.
С този амбициозен проект групата Air France-KLM има за цел до 2020 г. да постигне:
Приходи от около 28 милиарда евро;
100 милиона превозени пътници;
Флота от 435 самолета (с изключение на регионалните самолети).