Air Berlin обяви планове за своето преструктуриране след обявената през април рекордна загуба от €446 милиона.
В опит да се конкурира с останалите големи нискотарифни авиокомпании, като Ryanair, EasyJet и Eurowings, която е собственост на Lufthansa, Air Berlin често опираше до финансовата помощ на Etihad Airways, които закупиха 30% от собствеността на авиокомпанията през 2012. В края на септември немския превозвач обяви планираното радикално преструктуриране под наслов “The New Air Berlin”.
През юли компанията потвърди, че вече не притежава нито един от самолетите, с които e оперирала до момента. Всички те са били продадени и взети обратно на лизинг.
Air Berlin ще намали своя флот от 144 до 75 самолета, 17 Airbus A330-200 за по-дълги полети, 40 Airbus A320 и 18 Bombardier Q400, които ще обслужват европейските маршути на компанията, както и тези на дъщерните авиокомпании Niki и Belair.
Компанията ще продължи да бъде базирана в Берлин, Мюхен, Щутгарт и Дюселдорф, но базите във Виена, Франкфурт, Хамбург и Лайпциг ще бъдат затворени. По този начин обслужващите дестинации на Air Berlin също ще намалеят наполовина, от 140 на 70, като от компанията заявиха, че ще се избягват летища обслужващи по-далечни дестинации.
35 от самолетите на Air Berlin ще бъдат дадени на Eurowings на мокър лизинг, a 5 ще отидат за ползване от Austrian Airlines. От Lufthansa обявиха, че договорът за тях ще започне на 26 март 2017 за период от шест години.
Още 35 самолета на Air Berlin с голяма вероятност ще бъдат включени в joint venture с Tuifly, собственост на TUI, като преговорите все още се водят между двете компании. По този начин немската авиокомпания ще отдели обслужването на туристическите дестинации.
Преструктурирането на Air Berlin ще доведе до загуба на 1200 работни места, като беше обявено, че компанията ще потърси развитие за служителите, които ще загубят работата си. Отделно представителите на компанията ще работят усилено със съюзите на стюардите за постигане на нови споразуменията, които да са от полза за Air Berlin.