Барби отново получи нова роля, но този път предизвика повече противоречия, отколкото когато и да било.
Аржентинският художници Марианела Перели и Пол Паолини превърнаха Барби и нейните приятели в религиозни символи. Те са създали 33 кукли, които са преоблечени, като Дева Мария, Исус и други светци. Куклите са част от изложбата, наречена „Барби, пластмасовата религия“ („Barbie, The Plastic Religion“), която ще бъде открита на 11 октомври.
Some of the dolls to be featured in Argentina’s ‘Barbie Plastic Religion’ art show. http://t.co/YvcIocaZa0 pic.twitter.com/lly1lVniLU
— Mercedes O’ Donnell (@mrsodonn) September 25, 2014
Куклите са от различни религии, въпреки че най-много са християнските светци следвани от юдаизма, индуизма и будизма. Единствената религия, която отсъства е исляма.
Que tal Barbie the plastic religion @Rebmangas @marthadebayle pic.twitter.com/puVOgQw6oK — sebastihann (@sebastihann) September 23, 2014
Авторите обясняват на Facebook страницата си, че не възнамеряват да направят кукла с пророка Мохамед, защото освен, че е забранено да се представя неговия образ, изобщо няма негово изображение. Те също подчертават, че тяхната колекция е направена с цялото им уважение, а не за да обидят религиозните групи.
Религиите по света, обаче изобщо не са щастливи от предстоящата изложба. Италиански портал, пише: „Има разлика между провокация и лош вкус.“
Художниците публикуваха списък от 33 Барби фигури, сред които са Моисей, Мария Магдалена, Буда и Кали. Освен реакциите на вярващите, те очакват да бъдат атакувани и от Mattel, но засега компанията не се е обърнала.
Перели и Пол Паолини имат просто обяснение за своята идея: „Ако Барби е лекарка, учителка, и полицайка, защо тогава да не може да бъде и Девата от Лухан?“
„Мател Инк“ е най-голямата компания за играчки в целия свят. Тя прави годишен оборот от 5 млрд. долара. Създадена е през 1945 г. от Рут и Елиът Хандлер и Харолд „Мат“ Матсън в Южна Калифорния. „Мател“ започва производството си с рамки за снимки и аксесоари за куклени къщички. Днес 80 на сто от приходите на компанията идват от продажбите на легендарната кукла Барби, превърнала се в любима играчка на милиони деца по света.