Olympic Air, вече част от Aegean Airlines, увеличава капацитета на полетите си от Атина до София и Букурещ, считано от 1 ноември. Полетите по тези дестинации вече ще бъдат изпълнявани от Airbus A320 вместо с Dash8-Q400, което означава двойно повече места по тези полети.
Най-големият гръцки превозвач Aegean airlines получи преди няколко седмици зелена светлина от Брюксел за покупката на губещия си домашен конкурент Olympic air, в първия в историята случай, в който ЕК одобрява сделка, която по-рано е блокирала като монопол.
ЕК наложи вето на сливането на двете компании през 2011, но при втория опит сега е преценила, че сделката е допустима, тъй като е единственият начин Olympic air да бъде спасена от фалит.
Това решение е следено внимателно от много компании. Същите аргументи например могат да бъдат използвани при сделката за Alitalia.
Европейският комисар Хоакин Алмуня каза :
Ясно е, че с днешната ситуация в Гърция и текъщото състояние на Olympic, компанията така или иначе скоро ще напусне пазара. Одобряваме сливането, защото то няма да има допълнителен негативен ефект.
Другото различно днес е, че двете компании се конкурират по 3 международни и 4 вътрешни маршрута при 17 през 2011.
От ЕК отчитат факта, че едва ли други авиокомпании ще навлязат на пазара на вътрешни полети в Гърция, заради настоящата икономическа ситуация.
От Aegean потвърдиха за сключването на сделката с цена 72 млн. евро. Двете компании ще продължат да оперират самостоятелно, подобно на Air France – KLM или Swiss – Lufthansa. Общите приходи за тази година се очаква да бъдат около 800 млн., а пътниците над 8 млн.