Etihad Airways ще придобие 49% от Alitalia и ще инвестира 560 млн. евро в губещия италиански национален превозвач.
Двете авиокомпании водят преговори от близо година, но окончателното споразумение бе забавено заради договорките за съкращения на хиляди работни места и преструктуриране на задълженията.
Alitalia отчита годишна печалба едва няколко пъти в своята 68-годишна история и е получавала много пъти помощ от държавата преди да бъде приватизирана през 2008.
През миналата компания компанията бе спасена за пореден път с пакет на стойност 500 млн. евро. Без сделка с Etihad самолетите ѝ можеше да останат на земята в продължение на седмици, според анализатори.
Нетната загуба на Alitalia за миналата година нараства повече от два пъти до 569 млн. евро.
Освен инвестицията на Etihad, акционерите са се споразумели и за увеличение на капитала с 300 млн. евро.
Банките кредитори на Alitalia, между които са UniCredit и Intesa Sanpaolo, са се съгласили да отпуснат допълнителни 300 млн. евро нови кредити и да преструктурират дългове на Alitalia за 598 млн. евро. Така общата стойност на сделката възлиза на 1.76 млрд. евро.
Съгласно условията на сделката Alitalia ще освободи 1 635 от своите 14 000 служители. Etihad планира да превърне римското летище Фиумичино в междуконтинентален център и да подобри дейността на Alitalia с превоза на товари, както и да добави нови дестинации от Рим и Милано.
От Etihad планират увеличение на самолетите за далечни полети с около 1/3. Alitalia ще увеличи полетите си от Рим до Абу Даби от 5 на 7 седмично, ще стартира всекидневни полети от Милано до Абу Даби, а до края на годината ще свърже хъба на Etihad с още няколко италиански града, сред които Венеция, Болоня и Пиза.