За да печелят повече автомобилните компании трябва да произвеждат все повече автомобили. За да произвеждат автомобили, обаче трябва да има търсене за тях, а няма. Решение: гигантски паркинги.
Корпоративната математика и планирането на автомобилната индустрия завършват с милиони нови произведени коли, които просто седят на огромни паркинги, изоставени писти и летища по света (САЩ, Великобритания, Испания, Италия, Русия …)
За да не свали цените на останалите превозни средства, автомобилната индустрия има интерес само да паркира автомобилите, да не прави нищо с тях и да чака докато не се разпаднат, някой да пожелае да ги купи. Това е изход, но не и понижаване на цената на вече произведената продукция.
В същото време компаниите не могат да спрат да произвеждат, защото това ще означава освобождаване на десетки хиляди работници, което ще означава задълбочаване на рецесията, както и ефектът на доминото в свързаните индустрии, производителите на желязо и всички други отрасли, които участват в създаването на автомобилните части.
В краткосрочен период Китай е изходът от тази ситуация, но производителите успяха да препълнят и този пазар така че сега се въвежда забрана за внос на автомобили от САЩ.