Днес, петък 20 септември, за първи път в историята си Ryanair призна, че има проблем. Проблем с имиджа, проблем в отношението си към пътниците. Най-голямата европейска нискотарифна компания се ангажира да промени „бруталните“ си навици, за да привлече повече от клиентите на високотарифните си конкуренти.
„Трябва да се опитаме да сложим край на всички практики, които изнервят излишно пътниците“, най-сетне призна Майкъл О’Лиъри.
Макар приоритетът на Ryanair да продължава да бъде намаляването на разходите, което бе основната причина за силният растеж на компанията в последните години, някои от акционерите вече смятат, че компанията трябва да се замисли за имиджа си пред клиентите.
„Виждал съм хора да плачат на изхода към самолета“ каза един от акционерите Оуен О’Райли. „Има нещо ненормално и то трябва незабавно да бъде коригирано.“ Майкъл О’Лиъри, който досега винаги се е отнасял с пренебрежение към тези критики, съобщи разработката на нов сайт на компанията, създаването на специален екип, който да отговаря на оплакванията на клиентите и по-благосклонно прилагане на правилата за багаж.
„Ако се подава с милиметър, какво толкова“, каза той. „Нашата цел не е да наказваме хората за един милиметър“. Генералният директор добави, че тези промени не са реакция на натиск от страна на конкуренцията, но призна, че някои нискотарифни компании, като Easyjet, печелят от това, че са доста по-внимателни към пътниците. „Напълно готов съм да поема отговорността за нашето брутално поведение, някои от практиките може би идват от някои недостатъци в моя характер.“
Тази промяна в поведението се дължи в известна степен и на многобройните спорове избухнали в последните седмици, свързани с лошите условия на работа, на нарушения в сигурността, на зачестяващите случаи на съдебни дела и на рекордния спад в резултата, който Ryanair отбеляза след години непрестанен ръст.