Александър Николов @tourbg разказва за интересен, но достатъчно провокативен проект, представен чрез силата на рекламата.
Какво щеше да се случи ако системата ‘anti collision’ на Мерцедес можеше да предотврати много повече от един обикновен инцидент?
С леко извъртане на слогана на марката ‘Detects dangers before they come up’ (Засича опасностите преди да се случат), трима немски студенти със специалност ‘Кино’ правят своята курсова работа. И със сигурност можем да кажем, че успяха да привлекат вниманието върху себе си.
Braunau am Inn, Австрия, началото на XX век. Автомобил Мерцедес, очевидно невписващ се в декора и епохата, идва да наруши спокойствието. Спира, за да избегне удара с две момичета, след това ускорява, за да блъсне фронтално малко момче. Тук майката извиква името на детето : Адолф. Следва слогана „Засича опасностите преди да се случат“. В последният кадър малкият Хитлер лежи на земята, като ръцете и краката му оформят пречупения кръст, символ на нацизма.
Триото (Tobia Haase, Jan Mettler и Lydia Lohse) казват „Искахме просто хората да се запитат какъв би бил светът ако машините имаха душа. Решихме да използваме една от последните нови технологии на Мерцедес, марка която по ирония на съдбата е експлоатирала работници по време на Втората световна война. Искахме да покажем, че един обикновен инцидент може да спести на човечеството един геноцид.“
Рискът е голям, но целта е постигната. Рекламният спот ще бъде включен във фестивала „First step“ (http://www.firststeps.de), даващ начален тласък на млади творци. Сред спонсорите на Фестивала е Мерцедес Бенц. Компанията излезе с нарочно комюнике, уточняващо, че „Смята за неподходящо смъртта на дете да бъде използвана в реклама, дори с директна препратка към нацизма.“ По тази причина видеото е с специално добавен текст „non authorized spot ! No affiliation with Mercedes-Benz / Daimler AG“.
А вие как мислите? Допустимо или недопустимо е? Вижте клипа сами и ще се радваме да чуем вашето мнение.
[youtube id=“vV0jkxOdbPs“ width=“667″ height=“356″]