Импресия Alfa Romeo 4C: Bella Italia

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

Текст: Хайнрих Лингнер

Снимки: Харди Мучлер

Отдавна не се е случвало да бъдем толкова въодушевени от нов модел на Alfa Romeo. При това възторгът ни не се дължи само на чудесния дизайн, а основно на факта, че този автомобил носи направо сензационно усещане при шофиране. Едно необикновено януарско пътуване по следите на Mille Miglia.

Alfa 4C_Mutschler 014

Спомените са единственият рай, от който никога не могат да ни изгонят. Тази велика мисъл принадлежи на писателя Жан Пол. Хората, които наистина ценят философията на Alfa Romeo, положително споделят мъдростта на тази сентенция. Тъжното в случая е, че за мнозина от нас вече започва да става трудно да си спомним, кога за последно една нова Alfa е успяла да остави наистина красиви спомени. В годините, белязани от платформи на Fiat и безлични двигатели от големи концерни, духът на Alfa Romeo сякаш беше сломен – останаха само спомените за славното минало на марката.

Alfa 4C_Mutschler 038

Вижте обаче кой стои пред вас в момента: двуместно спортно купе с централно разположен двигател, карбонова каросерия, 240 жизнерадостни турбокончета, 1742 кубически сантиметра работен обем (защо ли всъщност моделът не се нарича 4C 1750?), с изящни линии и въоръжено с амбиции, каквито от Montreal насам малко модели на Alfa са имали. Само че ние не сме от наивните – затова никога не вярваме безрезервно на маркетинговите обещания. Именно поради тази причина държим да проверим от първа ръка дали 4C действително е безкомпромисният спортен автомобил-мечта, който Alfa Romeo обещават.

Alfa 4C_Mutschler 053

Намираме се в Погибонси, южно от Флоренция. Предстои ни да изминем част от трасето на легендарната надпревара Mille Miglia – по пустите пътища на зимна Италия. Пред нас стои то – дългоочакваното 4C в дискретен бял металик. Това е един от общо шестте цвята, в които моделът може да бъде поръчан – останалите се наричат Nero, Rosso Alfa, Rosso Competizione, Grigio Basalto и Bianco Madreperla. Семплото бяло обаче подхожда идеално на атмосферата на зимния следобед, през който тъмни дъждовни облаци се събираха над морската шир. В тази тоналност има нещо меко – като фина млечна пяна върху повърхността на силно двойно еспресо. По-интересните опции в този 4C: спортен пакет с 18-цолови колела отпред и 19-цолови отзад, спортно окачване, спортна изпускателна система (абсолютно задължителна!), както и карбонови декорации върху светлините (преспокойно може да се мине и без тях).

Florenz

Една Alfa, правена при Maserati

Една мисъл започва да става все по-натрапчива: всеки близък досег с 4C може да доведе до трудна за контролиране еуфория и необуздано желание за покупка. Четирицилиндровият турбомотор, монтиран зад неочаквано просторния кокпит, потегля като състезателна машина. Първа предавка, DNA в режим Dynamic, отпускаме спирачката – и газ! Ако в този момент човек не остане без дъх, то автомобилите определено не са неговата страст. Тази Alfa се произвежда при Maserati в Модена – и това е нещо, което може да се почувства. Кракът остава здраво стъпил на газта, съвсем скоро слизаме от високоскоростния път по първата отбивка. И се потапяме в очарованието на второстепенните пътища на областта Кианти, които лъкатушат между лозя, маслинови горички и заобиколени от пинии алеи.

Emblem

Насред приказната Тоскана с един приказен автомобил – понякога животът може да бъде наистина прекрасен. Пътищата постепенно изсъхват, DNA превключвателят е в позиция Dynamic, трансмисията е в ръчен режим на управление. При отнемане на газта клапанът за свръхналягане възпроизвежда канонада, която кара кожата ви да настръхне, всяко връщане на по-ниска предавка се съпровожда от междинна газ. Лишеното от сервоусилвател кормилно управление е извънредно директно, малката Alfa завива като от само себе си, а при всяко по-енергично подаване на газ контролната лампа на системата ESP започва нервно да примигва от семплия централен контролен уред.

Alfa 4C_Mutschler 071

Вече сме в гъстия трафик на Флоренция. Преминаващата по улиците Alfa създава малък фурор, хората масово забравят да тръгнат на зелен светофар, опитвайки се да направят някоя и друга снимка със смартфона си, достолепни господа на почтена възраст кимат одобрително, а по израженията им човек би предположил, че преди 80 години са гледали как през същото време преминава 6C 1750 по време на истинската Mille Miglia. Задължителна спирка на паркинга с гледка към катедралата Санта Мария дел Фиоре с прочутия купол на Брунелески. Ренесансовият архитект и скулптор може и да не е създавал автомобили, но затова пък е изобретил подемник, благодарение на който конските коли, с които били превозвани строителните материали за високия 107 метра купол, можели безпрепятствено да се придвижват нагоре и надолу по строежа, без да се налага животните да бъдат разпрягани.

Alfa 4C_Mutschler 076

Радиото и климатикът са серийни

Спортната Alfa се придвижва неочаквано спокойно през традиционно хаотичното движение на Флоренция: оставили сме всичко в автоматичен режим и се носим лежерно по улиците. Митичните проходи Фута и Ратикоса се оказват почти пусти през януари – никакви туристи, почти никакви мотоциклетисти и… едно 4C. Спортната машина се носи по серпантините под съпровода на рева на ауспуховата система и отривистото кашляне на турбокомпресора. Радиото и климатичната инсталация си останаха неизползвани по време на прехода – но все пак са серийно на борда. Последните лъчи на слънцето проблясват измежду натежалите облаци и огряват за последно през този незабравим ден бялото 4C, когато се разделяме с автомобила на летището в Болоня. И докато пътувам със самолета Embraer 195 на Dolomiti Air през вечерния здрач над долината По, през главата ми преминава следната простичка мисъл: Bianco, спортен пакет, LED светлини, черна кожа, всичко на всичко 58 500 евро. Това са много пари за един непрактичен малък автомобил. И съвсем не толкова много, ако гледате на него като на ваш собствен двуместен рай.

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

kor 03.indd

  • Първа среща с новото поколение на Мini по пътищата на Пуерто Рико
  • Бавария или Британия? BMW X5 30d срещу Range Rover Sport SDV6
  • Най-интересните новости от автомобилното изложение в Женева
  • Четири десетилетия еволюция – какво се случи с автомобила между 1974 и 2014 година?
  • Мечти с V8 битурбо – сравнение между Audi RS7, BMW M5 и Mercedes E 63 AMG
  • На ски с кабриолета Opel Cascada
  • Кой е най-големият сред малките градски модели Chevrolet Spark, Fiat Panda, Hyundai I10, Renault Twingo и Volkswagen Up?
  • Комби алтернативи с двойно предаване – Opel Insignia Country Tourer срещу Subaru Legacy Outback и VW Passat Alltrack
  • Зашеметяващият класик Packard 120 Convertible
  • Преглед на тенденциите във Формула 1 преди началото на сезона
 
 
Коментарите са изключени за Импресия Alfa Romeo 4C: Bella Italia