И новините на bTV най-гледани вчера

| от |

Първото издание на изцяло обновената новинарска емисия на Нова на 24 февруари е била най-гледаната в българския ефир за целия ден ви съобщихме преди малко повече от час.

Малко след това от bTV Media Group разпространиха следната информация :

„bTV Новините“ в 19.00 часа отново са най-гледаната новинарска емисия

„bTV Новините“ в 19.00 часа на 24 февруари са били най-гледаната новинарска емисия за деня сочат данните на официално признатата от пазара агенция за измерване на телевизионна гледаемост ГАРБ.
Първата централна новинарска емисия на bTV за седмицата е била предпочитан избор на близо 991 000 души, което е 39,2% от тв аудиторията. В същото време централната новинарска емисия на Нова ТВ във вчерашния ден е отчела 30,1% аудиторен дял. „bTV Новините“ в 19.00 часа на 24 февруари са най-гледаната емисия и сред зрителите на възраст 18-49 с 37 % аудиторен дял и 18-49 градско население с 39,3% аудиторен дял. В тези таргет групи прекият конкурент отчита съответно 26,4% аудиторен дял и 26,7% аудиторен дял в таргет групата 18-49 градско население.

„bTV Новините“ в 19.00 часа на 24 февруари отбелязват не само най-високия рейтинг сред новинарските емисии за деня, но отбелязват и повишаване на зрителския интерес по време на самата емисия за разлика от тази на прекия конкурент.

Забелязвате ли разликата с прессъобщението на Нова тв. Да, точно така. От bTV представят данни на GARB, докато от “Нова ТВ” използват тези на новият играч в меренето на рейтинги – Mediaresearch. Доскоро GARB бе единствената официално признатата агенция за измерване на рейтниг-данни в България и съответно тарифите за реклама към рекламодателите се базираха на техните данни, от няколко месеца обаче агенциите работят и с данните на Mediaresearch, а разликите със сигурност само ще увеличат хаоса на пазара.

btv_sreshtu_nova1

Наскоро от Нова Броудкастинг груп поискаха смяна на системата на отчитане на рейтингите, след като от резултатите от одита на пийпълметричната система GARB, направен от френската компания CESP става ясно, че одиторската компания декларира редица резерви към работата и ефективността на системата. Нова тв и редица други медии са изразявали нееднократно съмнения в данните на GARB. От няколко месеца от Нова тв цитират проучванията на конкурентната агенция – Mediaresearch. А, че има разлика е видимо за всички – ето едно примерно сравнение направено от медийна агенция АРГЕНТ.

След финала на VIP Brother 2013 обаче от Нова тв разпространиха данните на GARB, които показаха, че телевизията е била най-гледана по време на шоуто. Така в крайна сметка всеки разпространява данните, които му харесват. А ние вече знаем : новините на всички са най-гледани.

 
 
Коментарите са изключени за И новините на bTV най-гледани вчера