Спечелването на Оскар е една сбъдната мечта за повечето актьори. Златната статуетка е истинското признание за талант и успех в Холивуд, но има и актьори, носители на приза, които след супер успешни роли, сякаш катапултират от тежестта на статуетката. Не всеки е Мерил Стрийп или Джак Никълсън, които имат рекорден брой номинации и по няколко статуетки, но продължават да са на върха на славата.
Тазгодишната церемония, 86 подред, ще се проведе утре. Сред очакваните фаворити са новата звезда от „12 години в робство” Лупита Нионго, както и Дженифър Лоурънс, която въпреки че е много млада, може да прибави втора статуетка в колекцията си от награди („Американска афера”), а кариерата и е в повече от възход.
Има обаче актьори, които въпреки спечелването на Оскар, не успяват да продължат пътя си нагоре. Такава е Марли Матлин („Деца, забравени от Бога”), която печели Оскар за най-добра актриса през 1987 година. С ролята си на глуха училищна чистачка, Марли печели голямата награда на едва 21-годишна възраст, с което става най-младата актриса с приза. С дебютния си филм, Марли побеждава опитните актриси Сиси Спейсик, Джейн Фонда, Катлийн Търнър и Сигърни Уивър. Въпреки огромния успех тогава, Марли повече не получава голям шанс в киното и кариерата й продължава основно с телевизионни сериали.
Същата съдба има и Тимъти Хътън („Обикновени хора), който печели Оскар през 1981 година, на едва 20-годишна възраст. Филмът, режисиран от Робърт Редфорд, тогава грабва и голямата награда, но въпреки това Тимъти повече не се появява в голям филм. Той има изяви на Бродуей, както и телевизионни роли, но не успява да доближи успеха си като дебютант.
Въпреки че Ким Бейсинджър е истинска звезда, тя постига много по-големи успехи преди да спечели Оскар през 1997 година, за поддържаща роля в „Поверително от LA”. Преди това нейната кариера е в истински възход, когато получава и номинация за Златен Глобус, и играе Вики Вейл в „Батман”. След като печели Оскар, Ким прави тригодишно прекъсване, за да участва после в „Сънят на Африка”, който е остро разкритикуван, а самата Бейсинджър получава „Златна малинка” за ролята си. След това актрисата има и други по-значими роли, като в „Осмата миля” например, но никога не се приближава до успеха си през 90-те.
Мира Соровино е друга холивудска актриса, която печели златната статуетка през 90-те за поддържащата си роля в „Могъщата Афродита” на Уди Алън. За ролята си на проститутка във филма, Соровино печели и Златен Глобус, но с ролите си след това не успява да достигне подобен успех.
През 90-те излиза и хитът „Джери Магуайър”, в който второстепенната роля на Куба Гудинг Джуниър му донес Оскар. След големия си пробив обаче Куба изиграва над 20 роли, но нито една е добре оценена от критиката.
Хилъри Суонк, Ейдриън Броуди, Холи Бери са другите прочути имена в Холивуд, които след спечелването на Оскар сякаш „зациклят” в кариерата си и започват да се снимат в неуспешни филми. Суонк има дори две статуетки в колекцията си, но след „Момиче за милиони” (2004г.) на Клинт Истууд, тя няма запомняща се роля.
Ейдриън Броуди беше относително неизвестен преди ролята си на Владислав Шпилман в „Пианистът” (2002 г.) на Роман Полански, но тогава успя да грабне Оскар пред ветераните Никълъс Кейдж, Майкъл Кейн, Даниъл Дей Луис и Джак Никълсън. Въпреки очакванията за бляскава кариера, Броуди не успява да достигне висините на постижението си в „Пианистът“.
Холи Бери е голяма звезда и все още е първата афро-американка, който някога е печелила наградата на Академията за най-добра актриса за ролята си в „Балът на чудовищата” през 2001 година. През следващите години хонорарите й стават космически, тя игра момиче на Бонд, превъплъти се и в „Жената Котка”. За образа на Котката обаче Бери получи антинаградата „Златна малинка”, а до днес все още няма роля, с която да впечатли критиката.