Днес, на 4 февруари Facebook празнува своя десети рожден ден. За десет години вътрешната мрежа на Университета в Харвард се превърна в цар на социалните мрежи.
1,23 милиарда е броят на регистрираните потребители, 61,5% от тях ползват Facebook всеки ден. Мрежата успя да използва по невероятен начин новите технологии – 76,8% от потребителите се свързват от своя смартфон.
Facebook не е запазена територия на младите. Ако във възрастовата група 18-34 години са съсредоточени 47,7% от потребителите, то 15,6% от аудиторията е на възраст над 55 години.
Къде? Навсякъде (или почти). 146,8 милиона потребители в САЩ, 16,6 милиона в Канада, 21,7 милиона в Русия, 35,7 милиона в Мексико, 69 милиона в Бразилия, 16,3 милиона в Аржентина, 10,4 милиона в Австралия, 63,2 милиона в Индонезия, 114,8 милиона в Индия, 16,6 милиона в Япония, 6,5 милиона в Южна Корея, 18,3 милиона в Испания, 22 милиона във Франция, 18 милиона в Италия, 22,1 милиона в Германия, 10,8 милиона в Холандия.
Този милиард потребители води след себе си още няколко милиарда. 1,5 милиарда долара е чистата печалба, 7,9 милиарда са приходите, огромната част от тях от реклама. Facebook привлича вече 5,7% от световната реклама и 18,44% от „мобилната“ реклама. И това с 6337 служителя.
Най-популярните страници (ако изключим тези на самата мрежа) са на Rihanna с 85 милиона фена, Eminem с 81 милиона и Shakira с 80,7 милиона.
И разбира се няколко милиардера : Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin, Sean Parker, Sheryl Sandberg…
Как Зукърбърг и Facebook се промениха за 10 години?
Потребителите от 1 милион в края на 2004 достигат 1,23 милиарда днес. Това няма как да не се отрази на офисите на компанията.
И ако тогава ръста е предимно сред студентите в САЩ, днес най-много нови потребители има сред хората над 65 години. От точно 0 през 2004, днес мобилните потребители са 945 милиона месечно. Тогава за компанията са работели петимата ѝ създатели, днес служителите са 6337. А приходите от 0 вече са 7,9 милиарда.
А кой ползва най-много социалната мрежа?
Изчислено е, че потребителите прекарват средно 8 часа на месец във Facebook, а според повечето от тях най дразнещото е, че повечето от тях споделят прекалено много лична информация. А вие какъв Facebook потребител сте?