250 милиона деца по света не могат да четат

| от |

Children-of-the-worldПоне 250 милиона деца от началното училище не могат да четат, пишат или смятат елементарни математически задачи, съобщи huffingtonpost.com, цитирайки данни на ЮНЕСКО. Според доклада от тази сряда 130 милиона от тях посещават училище, но не са придобили минималните приемливи показатели за знание. 120 милиона са посещавали класната стая недостатъчно, докато 57 милиона изобщо не ходят на училище.

В страните от Третия свят по-малко от 75% от учителите не отговарят на международните стандарти. Според анализа, ако се осигури високо ниво на образованието, това може да увеличи брутния вътрешен продукт на глава на населението в една държава с 23% в рамките на 40 години. Това обаче е почти невъзможна мисия. Прогнозите са, че почти половината от децата, които не ходят на училище, така и няма да влязат в класна стая. Това са главно момичета от арабски и африкански страни.

Броят на децата, които не ходят на училище, се е увеличил с 42% от 2008 г. насам. В 14 страни има по над 1 милион деца, които не са част от образователната система. Сред тях Афганистан, Китай, Конго, Танзания, Сомалия. Световните лидери си поставиха за цел през 2000 г. всяко дете да посещава начално училище през 2015 г. Според доклада обаче, това все още е много, много далеч от осъществяване. Според изследователите момичетата от най-бедните райони в света няма да завършат масово основно образование поне до 2086 г. Те съветват главно да се инвестира в учителите и увеличаването на тяхната квалификация.

Българката Ирина Бокова, генерален директор на ЮНЕСКО, заяви „Учителите държат в ръцете си бъдещето на това поколение. Трябва да намерим работа на 5,2 милиона учители до 2015 г. и трябва да се работи по-усилено, за да им помогнем да осигурят на децата тяхното право за всеобщо, безплатно и качествено образование“.

 
 
Коментарите са изключени за 250 милиона деца по света не могат да четат