За по-малко от четири години повече от 1.6 милиона хора или компании, повечето от които стартиращи, са създали интернет страница, която завършва на .со, пише Quarz. Това е впечатляваща цифра за нов домейн от първо ниво. За сравнение .biz е представен през 2000 година и до април 2013 е имал 2.4 милиона регистрации.
Хората са се насочили към .со, защото повечето кратки и лесни имена с .соm, където има над 111 милиона регистрации, са заети. Друга причина за популярността на домейна е краткостта му – .со е с една буква по-кратко от .com, което в ерата на Twitter има значение. Най-важната причина за успеха на .со, обаче, е добре изпълнена маркетингова стратегия, убедила хората, че мястото на иновативните стартиращи компании е там.
Домейнът не нов, той е даден на държавата Колумбия през 1991 година. Колумбийско-американския предприемач Хуан Диего Кале печели договора за .со през 2009 година, след години на усилия и оферта, състояща се от 1165 страници. В замяна за изключителните права да търгува с .со, той плаща такса на колумбийското правителство, която се използва за подобряване на интернет инфраструктурата в страната.
Зад успеха на Кале стоят два основни фактора. Единият е, че предприемачът е защитил утвърдените марки. Професионалните купувачи на домейни регистрират стотици съществителни като адреси и после се опитват да ги продадат. Най-безскрупулните регистрират имената на утвърдени компании и после ги изнудват да ги закупят. За разлика от тях, Кале запазил и предоставил безплатно имената на известни компании, с което си спечелил добро отношение. Така големите фирми възприели окончанието .со, и то с удоволствие. Съоснователят на Twitter Биз Стоун го използва за новата си услуга Jelly, тъй като jelly.com принадлежи на компания от хранителната индустрия.
Вторият фактор за успеха бил привличането на технологичните компании. Кале дал домейни на големи фирми като Twitter, например, която сега използва t.co за съкращение на адреса си. Предприемачът успял да направи домейна привлекателен за стартиращи компании и със създаването на програма за членове, която дава на клиентите безплатен вход до конференции и връзки с други стартиращи компании и с инвеститори.