„NFL“, като неправителствена организация, тази година ще спечели 10 милиарда долара, то отново ще бъдат освободени от данъци.
Организирането на SuperBowl, който ще бъде видян от над 100 милиона души по телевизията, струва 70 милиона долара. 30 секунди рекламно време се таксува по 4 милиона долара, на тази пари не се плащат данъци, защото се смятат за благотворителен събитие.
От създаването преди 46 години „NFL“ функционира като организация, която има печалба. След това през 1966 г. тя става организация с нестопанска цел, благодарение на разумно лобиране и създаване на специално законодателство, което конкретно определя професионалните футболни организации (не спортни лиги, а професионалните футболни организации – клубовете) като нестопански.
С това „NFL“ е на същото равнище като Американския Червен Кръст или фондацията на Бил и Мелинда Гейтс, местните колежи, музеи и болници. През 2011-а, средната заплата на изпълнителните директори в благотворителни организации е 126 000 долара. Заплатата на комисаря на „NFL“ Роджър Гудел е около 30 милиона долара годишно.
„NFL“ има и малко по-различен и свободен статут от по-голямата част от неправителствените организации (различен код на дейност). Заради това „NFL“ може да участва в голям брой политически събития и речи, отколкото, ако е обичайна организация (в подкрепа на правителствени проекти от типа на Обамакеар и т.н.).
Статутът, който има „NFL“ и забранява на Лигата участва в бизнеси, които обикновено се правят за печалба. Някак си от от федерацията са успели да направят лицензирането на спортно оборудване, продажби на телевизионни права и управление на цялата телевизионна мрежа, да не се счита за изгодно.
Подобно поведение има и американската хокейна лига „NHL“, Асоциацията на професионални голфъри „NGF“, а до преди известно време и бейзбол лига „MLB“, която промени статута си, защото не искаше заплатите да бъдат публични.