Общ съюз от девет френски музикални радиостанции започна кампания срещу квотите за музика на френски език.
Квотите бяха въведени през 1994 г. и постановяват, че най-малко 35 % от музикалната плейлиста трябва да бъде на френски език с допълнителни правила по отношение на експозицията на нови таланти.
По-рано през януари, медийният регулатор CSA представи доклад относно музикалната политика на радиостанциите, с предложения, които биха за облекчаване на разпоредбите, даващи право на повече стилово разнообразие и разхлабване на изискванията по отношение на квотната френска музика.
Музикалната бизнес организация SNEP пък представи своите собствени идеи за по-нататъчни правила, включително спорната за задължителна ротация на нови музикални заглавия. Политическото решение се очаква през пролетта.
Деветте радиостанции отговориха на доклада на CSA и предложението SNEP, като започнаха кампания за пълно преразглеждане на квотите. В ефира на участващите станции, които заедно са отговорни за над 85% от излъчваната музика по радио в страната, се завъртя единен призив. Успоредно с това започна и мобилизиране на подръжници във Facebook и Twitter.
Чрез кампанията, радиостанциите заявяват, че искат „най-накрая да бъдат свободни сами да избират и програмират музиката си“. Аргументите за отпадане на ограниченията звучат повече от логично – новата медийна среда, в която се конкурират с нерегламентирани цифрови услуги (като например YouТube), спад в производството на франкофонска музика, както и появата на нова, но не изпята на френски.
Станциите настояват CSA и френското правителство „да не се поддаде на опитите на SNEP да ги постави под попечителство по отношение на съдържанието на музикалните плейлисти, с още по- голямо ограничение в музикалното съдържание „.
Радио кампанията стартира на 23 януари и ще звучи до края на месеца от ефира на Fun Radio, RTL2, NRJ, Chérie FM, Nostalgie, Rire & Chanson, Virgin Radio, RFM и Oui FM.