Спечелването на домакинството на Световното първенство по футбол през 2022 г. е само част от плана на Катар да стане основен играч в глобалната игра.
Почти неизвестна и незабелязана страна на футболната карта, най-богатата държава в света с БВП от 103 900 долара на глава от населението, Катар сега се превърна в основен играч в световният футбол.
През 2011 г. фондацията на Катар плати 150 млн. евро за петгодишен спонсорски договор с Барселона. Две години по-късно, този странен договор, с който държавната благотворителна ръка спонсорира футболен клуб, се превърна в първият истински корпоративен спонсор за Барселона.
„Qatar Airways“ вложи 96 милиона евро за тригодишен договор, с който името на компанията „изгря“ на фланелките, на Камп Ноу, на седалките на стадиона, дори и в клубния музей.
С петролните пари през 2011 г. Катарците купиха и Paris Saint-Germain. Договорът за покупката на клуба последва след обяд на Никола Саркози, Мишел Платини и емирът на Катар Емирът на Катар шейх Хамад Бин Халифа Ал-Тани
Катарците не само получиха клуба, но и получиха гласа на Платини за организацията на Световното първенство през 2022 г., а синът на Платини стана първият човек собственост на фирма за спортен мениджмънт Qatar Sports Investments – държавната компания, която купи Paris Saint-Germain.
Другата силна страна на катарската стратегия е Aspire академията. Програмата за откриване на таланти наблюдава 400 000 млади футболисти в Африка, Азия и Южна Америка. Талантливи футболисти се обучават в клоновете на академията в Африка, Парагвай, Тайланд и Виетнам.
Академията Aspire в Доха има основен център за обучение, който от няколко години привлича силните европейски отбори като Байерн Мюнхен, Манчестър Юнайтед и Ливърпул на подготовка през студените зими в Европа.
Миналата година Aspire купи белгийския втородивизионен отбор KAS Eupen, където изпращат обещаващите футболисти от академиите от Сенегал и Доха да се доусъвършенстват и да се обиграят.
Проектът Aspire академия има за цел да наема талантливи футболисти от цял свят, които ще тренират и ще се обучават в Катар, а след това ще получат гражданство и възможност да играе за техния отбор, но генералният директор Иван Браво, бивш директор на Реал Мадрид отрече това. Според него него програмата има само социална отговорност и помага на младите хора от цял свят.
Една от стратегиите на Катарците е „купуване“ на футболни звезди. Между хората, които винаги говорят положително за Катар, а те ги наричат техни посланици са Пеп Гуардиола, Зинедин Зидан, Габриел Батистута, Меси, Пеле …
Спечелването на домакинството на Световното първенство по футбол през 2022 г. е само част от плана на Катар да стане основен играч в глобалната игра.