Учени от университета в Стоуни Брук създадоха алгоритъм, който показва дали даден роман ще има търговски успех, с точност 84 процента.
Алгоритъмът използва метода на статистическата стилометрия – анализ на вариациите в литературния стил между писателите и жанровете. Така разграничава успешните романи от неуспешните на
базата на първите 1000 изречения. Учените определиха също стилистичните елементи на успешните и неуспешните романи.
В успешните романи изобилстват съюзи, предлози, съществителни, местоимения, прилагателни. Не толкова успешните книги са с повече глаголи, наречия и чуждици. Те използват и повече клишета, суперлативи и отрицания. Непопулярните книги залагат на глаголи, предаващи пряко действие, като взе, обеща, извика. Успешните използват глаголи предаващи мисловен процес, като „разпозна“, „запомни“.
За разработката си учените са използвали класика и по-нови романи, спечелили награди, както и книги, класирани по-ниско в Амазон. Обхванатите жанрове са от класическа литература до научна фантастика, като е включена дори поезия. Учените изтъкват обаче, че „концептуалната сложност на много успешна литературна творба може да изисква синтактична сложност, която не съвпада с четивността“.