След като “Нова Броудкастинг Груп” влезе шумно в интернет бизнеса, придобивайки в началото на август 2013 година 70% от „Дарик Нет” АД и стана собственик на всички сайтове, част от „Нет Инфо.БГ” ЕАД, в понеделник – 6 януари, ще стане ясно какво е новото име на обединената компания.
Всичко започна на 22 април, когато в 9 ч. сутринта Sanoma Magazines International обяви, че е избрала „Дарик нюз“ ЕООД за купувач на сайтовете от групата „Нетинфо“. В нейното порт фолио са новинарския vesti.bg, електронната поща АБВ, платформата за споделяне на видео Vbox7 и други.
Зад „Дарик нюз“ ЕООД стоеше „Дарик радио“ АД, в което мажоритарен собственик е Радосвет Радев. Още тогава той отказа подробности за цената, финансирането и инвестициите, които смята да направи.
В групата на „Дарик нюз“ тогава имаше общо 15 сайта, между които новинарският dariknews.bg, спортният gong.bg, финансово-икономическите Darikfinanсe.bg и Lev.bg.
Четири месеца по-късно – на 6 август, „Нова броудкастинг груп“ обави, че придобива 70% от „Дарик нет“ АД и така става собственик на всички сайтове, част от „Дарик уеб“, както и на една от най-големите дигитални медийни компании в страната – „Нетинфо“ АД.
„Създаваме справедливо и приемливо съдружие, с нашите 30% не сме миноритарен партньор, а управляващ“, коментира пред „Дневник“ тогава Радев. И е факт – начело на интернет лидера застана Изпълнителния директор на Дарик Нет – Христо Христов.
Така, в началото на декември компанията обяви открит конкурс за вербална и графична марка. Заданието за „обект на дизайн“ е с цел да „наложи единна марка на дигиталния пазар“.
Както самата компания обясни, името и логото трябва да бъдат разпознати от аудиторията в страната „като флагман на българския дигитален пазар по отношение на предлаганите продукти, качеството на услугите, рекламните формати, както и с опита и професионализма, който има екипът на компанията“.
Пред участниците бяха поставени условията да разработят име (вербална марка) и знак (графична марка), които се отличават от тези на Нова ТВ, Дарик Уеб и Нетинфо, но в същото време думи като Nova, Net, Info и други е допустимо да бъдат използвани в името.
Според регламента на конкурса, обявяването на победителя ще бъде на 6 януари до 12:00 часа на адрес www.netinfocompany.bg/newlook.
Тогава за първи път ще видим новото име и марка на лидера в българския интернет. Спечелилият първа награда ще получи 4 000 лева, като условието е да прехвърли всички авторски права за използване на предложените от него словесна и графични марки.
На http://www.netinfocompany.bg/newlook компанията публикува съобщение, от което става ясно, че резултатите ще бъдат обявени по-късно:
„Дарик Нет ЕАД благодари на всички, взели участие в конкурса за вербална и графична марка на дружеството.
Поради богатия избор и трудния процес по вземане на решение, победителите от конкурса ще бъдат обявени в седмицата 13-19 януари 2014 г.
Моля да ни извините за забавянето.
Успешна Нова 2014-та година!“
Chronicle.bg ще ви представи новото лого веднага, щом то бъде официално представено.