Отиващата си 2013 г. бе черна година за френския периодичен печат. По данни на управлението за контрол на тиражите значително са се засилили всички отрицателни тенденции както при централния, така и при регионалния печат. Кризата е обхванала както вестниците, така и списанията.
Паднаха тиражите на най-големите парижки вестници, с изключение на католическия „Кроа“. При „Фигаро“ и „Монд“ спадът на продажбите е с 3 до 5%. В особено тежко положение е популярният в миналото и досега успешно съпротивляващ се на кризата вестник „Паризиен“ – неговият тираж е намалял с 10%, а финансовите загуби за година възлизат на близо 17 милиона евро. Не по-добро е положението с тиража на „Екип“ – главното спортно издание във Франция.
Читателите са се отвърнали от главния вестник на управляващата социалистическа партия „Либерасион“; неговото разпространение е паднало с 16%. За тази година финансовите загуби на вестника, който има общ дефицит от 6 милиона евро, ще надхвърлят един милион евро.
Кризата удари и 66-те териториални ежедневника и 200 седмичника.
Не по-добро е положението на 360 френски списания: доходите на 90% от тях паднаха, много бяха препродадени на нови собственици.
Една от главните причини за спада на приходите е значителното съкращаване на постъпленията от реклами в условията на криза. За националните вестници и списания то достигна 10% и 6% за регионалните всекидневници.
Изданията се опитват да компенсират загубите с разширено качване на съдържанието на своите интернет сайтове. Нарастването на приходите по това направление обаче е недостатъчно при сложната финансова ситуация.
Продължават съкращенията на персонала на вестниците. През тази година периодичният печат е загубил близо 300 работни места.