Един материал на http://www.greentech.bg, където можете да намерите още интересни материали.
Някога пощата беше голяма работа – тръпнеш в очакване на писмото ден след ден, вълнуваш се, докато четеш, пък после пишеш лист след лист, отиваш да купиш марка, облизваш я, залепваш я (което беше и повод за много вицове), трепетно пускаш в процепа на пощенската кутия и отново потъваш в чакане. С навлизането на електронните комуникации хартиените писма намаляха, а трепетното чакане остана в спомените. Сега, според Canada Post, средното домакинство купува по-малко от две марки на месец. И именно канадската пощенска служба Canada Post страда от това, подобно на всички други пощенски служби по света. Те трябва да плащат заплати на пощальоните, които нямат какво да разнасят. И ето, че – според съобщение за пресата – в Канада скоро няма да има пощальони.
„С нарастващото използване на цифровите комуникации и историческия спад на обемите пощенски пратки Canada Post заочна да отчита значителни финансови загуби. Ако това продължи, загубите скоро ще застрашат финансовата самостоятелност на предприятието и стават значителна тежест за данъкоплатците и клиентите.“
Решението е са се отворят повече франчайзингови магазини в търговските вериги. Заплатата ще е минимална, а цената на една марка ще е един долар. Службата ще съкрати 8000 служители и ще отмени доставките „до дома“, заменяйки тази услуга с обществени пощенски кутии.
Да, видимо дигиталната епоха е променила начина, по който работят пощенските станции, преминавайки от хартиената поща към онлайн пазаруване и доставки.
Куриери и пощальони обаче на са съгласни с прогнозата, че професията им ще изчезне. „Това никога няма да се случи. Обществеността няма да го приеме“, категорични са те.
Какво мислите вие? Ще изчезне ли скоро конвенционалната поща?