Уилис Гибсън успя да превърти играта Тетрис – постижение, което никой друг не е правил

| от |

Ако сте почитатели на Тетрис, то най-вероятно знаете, че това е една от най-добрите и успешни руски, а и световни игри. Въпросната игра е наистина семпла, впечатляваща и достатъчно забавна, за да накара всеки човек да се застои пред конзолата. Оказва се, че играта е хитова сред първите конзоли Nintendo, а през годините има турнири и най-различни други сблъсъци между играчи от цял свят. Въпреки огромния успех, малцина са успели да достигнат до така наречения екран на смъртта, който се случва на 157 ниво.

Младеж на име Уилис Гибсън с псевдоним „blue scuti“ успява да постигне точно това и да накара аудиторията да скочи на крака. Младежът играе в интернет пред аудитория, когато достига до въпросното ниво.

Самата игра е толкова стара, че мнозина очакват да е превъртяна и всички постижения да са отключени, но това не е истина. С години се смята, че когато 29-то ниво на играта е достигнато и скоростта на блокчетата е максимална, играчът е достигнал максималното ниво.

Оказва се, че няколко десетилетия напред и с още много експериментиране и най-различни методи, геймърите по цял свят успяват да постигнат особени победи и да докажат, че има и други нива. Въпреки нечувания прогрес, никой не е достигал до това ниво и никой не е успял да види крайният екран, който показва, че тази игра е завършена.

Оказва се, че създателите не са очаквали да има чак толкова голям успех и когато нивата напредват, всяко следващо блокче има по-различен и странен цвят и се твърди, че самата игра започва да се бъгва. За да се намери най-накрая решение на проблема, програмистът Грег Кенън създава така наречения StackRabbit и пуска изкуствен интелект, който да играе на тази игра и да премине всички бъгави нива.

Изкуственият интелект успява да стигне до 235-то ниво и след още 2 нива да счупи цялата игра, блокирайки изцяло възможността да се продължи напред. На екрана излиза само съобщението „Well done“ и след това се показва друг екран, който показва как всички блокчета се прибират у дома си и с това се смята, че най-накрая играта е приключила и няма никакви допълнителни функции. Очевидно краят може да се достигне, но с помощта на изкуствен интелект, прекарал доста време на самата игра.

По мнението на експертите, играта става много нестабилна на по-високите нива, защото никой не е подозирал, че ще се стигне до тях. Оказва се, че в този момент, играта спира да чете инструкции от кода, а се насочва към RAM паметта. В този момент, ако там бъде открита STOP команда, шансовете играта да се счупи, стават доста сериозни.

С тази информация, редица играчи се впускат в новото предизвикателство и решават, че ще играят до момента, в който успеят да счупят играта, тоест да накарат екранът да замръзне и контролерът да не реагира повече. Оказва се, че не е необходимо да се стига до 237 ниво, защото понякога това постижение се забелязва на 155-то ниво. И така в края на декември, когато младежът започва своята игра, преминава през 155-то ниво без проблеми, но на 157-мо ниво вече успява да счупи играта и да се превърне в първият човек, който да победи играта Тетрис. Към тези постижения се поставя рекорд по точки, рекорд по нива, рекорд по линии и се смята за световен рекорд.

 
 
Коментарите са изключени за Уилис Гибсън успя да превърти играта Тетрис – постижение, което никой друг не е правил

Повече информация Виж всички