Световните изцепки на туристическия бизнес – един грешен слоган създава много главоболия

| от |

Пътуващият човек е причината за създаването на туристическият бизнес. Познато е на всички, когато температурите започнат да се повишават, туристите търсят прохладата и летните курорти близо до морска ивица. Други се насочват към по-далечни и екзотични пътешествия, в които могат да научат нещо ново и да видят нещо красиво. Добрата новина е, че светът има предложения за всички, но когато дойде следващият туристически сезон, някои страни са склонни да прекалят в опита си да привлекат повече гости. Историята на лошия маркетинг може да бъде много забавна, особено след като това са грешки, които не сте допуснали вие. Историята може да разкаже доста легенди, но нека обърнем внимание на някои от популярните изцепки на маркетинг кампаниите.

„Да ви ухапе приключението“ е слогънът на Танзания през 60-те години. Историята е наистина забавна и сме я разглеждали много подробно, но се оказва, че Танзания никога не е била готова да посреща туристи. Повечето пристигали в Кения, правели няколко бързи разходки, за да видят Килиманджаро и нищо повече. Някой умен човек е решил да включи комарите в цялата кампания, защото е вярвал, че същите ще бъдат една сериозна екзотика.

Единственият проблем е, че тогава маларията все ооще върлува и мнозина ясно осъзнават, че това не е приключението, което биха търсили, когато направят по-дълго пътешествие. Да не говорим, че в този свят има един много малък процент от хора, които биха решили, че се вълнуват от насекоми. За капак на всичко, рекламистите поставят комарите и в брошурата, с което още по-жестоко плашат аудиторията. Новините за гостоприемна Танзания достигат до туристическите агенции и всички са повече от щастливи да предложат нещо различно. Рекламните материали ще ги попарят и откажат от тази идея, няма красиви сафарита или пейзажи, а комари. Логично е, че няма много мераклии, които да тръгнат в тази посока.

„Испания е различна“ е слоганът на Испания през 90-те години, когато се стремят да привлекат нови туристи, при това не само по плажната си ивица. Идеята тук е била, че страната е искала да се представи като нещо повече от летен туристически курорт. Те имат културата, имат историята, имат красивата природа и въпреки това, някой разглежда идеята като нещо негативно, а не като положително.

Вместо да изглежда като локация, която може да предложи пълното разнообразие на туристите, избраните снимки показват малко по-ексцентрична и дори странна дестинация, за разлика от останалите европейски държави. Някои туристи се отказват, след като гледат предоставените материали и не харесват забелязаното. При вторият тур се пускат исторически дестинации, добавя се малко по-сериозна информация, посочват се панорамни гледки и много други.

„Елата в Ямайка и се почувствайте добре“ в оригинал звучи така „Come to Jamaica and Feel Alright“. Ямайка иска да покаже, че животът там е спокоен, щастлив и природата дава всичко необходимо, за да може да се осъществи мечтата за бягство до някой райски остров. Слогънът е дошъл от песента на Боб Марли и често всички песни от този изпълнител се приемат миролюбиво и лежерно. Има един проблем, туристите виждат прекалено лежерна Ямайка и мнозина смятат, че става въпрос за 1-2 седмици с буквално припадане по плажовете и пушене на марихуана.

За мнозина, точно този вид почивка може да им се струва невероятен, но същите почитатели рядко имат средствата, за да пътуват толкова далече. Има и друга причина, да се чувствате добре в Ямайка е малко трудно, все пак има редица социални и икономически проблеми, които могат да създадат редица главоболия. След като никой не разбира точно какво се крие зад „добре“, кампанията се променя и се представят нови активности като плажове, барове, разходки, панорами, активност и организирани забавления от аниматори.

„Малазия: Истинската Азия“ е проблемът на малката страна, която се надява да покаже пълната азиатска красота. Единственият проблем е, че има твърде много страни, които са уловили същата идея. Малазия е известна с това, че събира много азиатски култури на едно място, предлага най-различна кухня, най-различни изживявания и много други предизвикателства. Идеята е да се покаже мултикултурното наследство и красотата на страната, но вместо това, слогънът се чете по грешния начин.

По мнението на историци, критици и всякакви други злодеи, Малазия нямала как да измести останалите гиганти и да се представи като възела на Азия. Има и обидени, които смятат, че страната трябва да се извини, след като подкопава влиянието на останалите държави. За да няма недоволни, страната променя слогана и започва да говори само за това, което притежава и дава малко повече детайли. Все пак има обекти, които са в картата на Световното наследство на ЮНЕСКО, следователно няма смисъл да се играе повече за влияние.

„So where the bloody hell are you?“ е посланието, което Австралия изпраща на света в края на 90-те години. Идеята на правителството е, че може да използва онзи по-семпъл подход за привличането на туристи. Все пак има плажове, има и достатъчно хищници, възможност за сафари и други забавления. Недостатъкът е, че мнозина се възмущават на думата „bloody“, приета като псувня в някои райони, веднага започва голямата драма и дразнене. За да се поправи грешката, повечето просто представят своите обекти и показват каква точно е красотата, с която разполагат. Логично е, че има какво да се види и без да се псува по гостите, но е факт, че Австралия е надценила чувството за хумор на своите туристи.

„Египет: Откъдето започва всичко!“ е посланието, което обикаля света в началото на 2000 г. Едва ли има критик, който да не е съгласен с това, все пак има доста история в Египет, загатки и най-различни други вълнуващи аномалии, които да включим в това предизвикателство, но има и един голям проблем – местните жители са засегнати от този факт. Как е възможно това? След като Египет се рекламира само с античната си история, повечето хотели и туристически агенции се обиждат от факта, че тази плоча се върти безкрайно дълго.

Не е редно Египет да изглежда като страната, която сякаш е застинала във времето и никога повече не е мръднала от строежа на пирамидите. Ако това не е достатъчно, историците от други страни започват да недоволстват, че Египет може да се радва на някакво историческо наследство, но далеч не е страната, от която започва всичко. Колкото и странно да е шумерите се явяват като цивилизация доста по-рано и техните корени са в Ирак, а не в Египет. След малко проблеми и недоволства, кампанията се променя и се добавят някои модерни и интересни дестинации, които да спечелят вниманието на аудиторията.

 
 
Коментарите са изключени за Световните изцепки на туристическия бизнес – един грешен слоган създава много главоболия

Повече информация Виж всички