Едва ли е трудно да се създаде едно състезание? Особено през 90-те години, когато всички искат да усетят високите скорости и аромата на бензин, носещ се около пистата. Това е времето, в което Формула 1 достига нови върхове и създава легендарни имена. Не всички успяват да стигнат до този формат, затова трима души на име Юрген Барт, Патрик Петер и Стефан Рател ще предложат създаването на по-дълги състезания, използвайки добрите стари GT автомобили и спортни автомобили с малко повече модификации.
Идеята е, че с малко повече усилия, туристическите автомобили могат да се превърнат в забавление, а и за зрителите е много по-лесно да видят в какво се превръщат някои от популярните автомобили, които могат да срещнат на улицата. Идеята на тримата организатори е, че така ще могат да заменят Световните серии на спортните автомобили, които приключват своето съществува през 1992 г.
Състезанието не печели много внимание, поне в началото, маркирани са 8 писти с участие в Япония и Китай, а самите състезания протичат около 4 часа. Поради липсата на много правила, големите имена в автомобилния спорт също решават да участват и през следващата година пристига тежката артилерия в лицето на суперколи като McLaren F1 GTR, Ferrari 40 GTE и Jaguar XJ220. Тяхното присъствие бързо души останалите участници, но скоро и немците искат парче от пая, пристигайки със специално разработено Porsche 911 GT1. Поради факта, че останалите няма как да грейнат срещу толкова доказани машини, организаторите променят малко правилата и разделят участниците на 2 категории.
Машините на McLaren успяват да печелят абсолютно всичко и безмилостно да доказват, че когато един човек може да инвестира милиони за създаването на суперкола, то тя със сигурност ще се справи на пистата. Porsche имат достатъчно опит при 24-часовите състезания, следователно BPR няма да е никакво предизвикателство. С помощта на малко повече игра в правилата, те успяват да създадат абсолютен състезател, който да използва само предните и задните светлини от тяхното легендарно 911.
Разбира се, това все пак не е достатъчно за победа срещу McLaren, но въпреки това има изненади на пистата и през 1996 г. немският тим успява да докаже, че Lotus и Ferrari просто няма да могат да се справят с този невероятен натиск. През 1997 г. вече е ясно, че мнозина не искат да се състезават с Porsche, особено след като това състезание изисква сериозни суми и удоволствието от използването на спортни коли вече е преминало всички граници. Точно тук се намесва и FIA, която променя малко правилата, но слага и едно много важно условие – за участие в състезание е необходимо всеки един състезателен автомобил да има свое копие, което хората могат да закупят. В този случай ще се изисква от всяка една компания да е произвела поне 25 машини, за да докаже, че това, което се вижда на пистата, може да бъде закупено.
И точно тук идват лудите инженери от Mercedes-Benz, които смятат, че с малко повече усилия могат да създадат истинския конкурент на Porsche и McLaren.
Ето защо отиват при AMG и им заявяват, че искат да получат нещо в пъти по-добро от легендарното 911 GT1 и искат това да се случи много бързо. Разбира се, поръчката е направена малко преди края на 1996 г. и AMG разполага с около 128 дена, за да разработи перфектния състезател. Коледните празници остават в историята за инженерите на AMG и те се захващат за работа. На първо място трябва да опознаят своята поръчка и да разгледат силните и слабите страни на Porsche.
Следващата задача е да подобрят всичко, което Porsche не са успели да направят и да го използват в своя полза. Ясно е, че Бог не може да помогне в толкова трудна задача, следователно AMG решават, че просто ще крадат идеи и познания. За целта закупуват McLaren F1 GTR и го разглобяват на съставните му части. След това премахват всичко, което не е тяхно и на тази основа започват да поставят собствения двигател, окачване и електроника. Този скъп Франкенщайн ще се окаже и най-бързият официален McLaren F1, но след като не могат да се похвалят с подобни рекорди, AMG никога не го споделят.
По време на тестовете получават невероятни резултати, но един от пилотите го блъска в защитната стена. AMG вече имат данните и сглобяват стария McLaren F1 и след това през 2000 г. го пускат за продажба. Не трябва да забравяме, че всички сметки се плащат от Mercedes-Benz и за подобно чудо в състезателния свят е ясно, че ще има нарушаване на правилата. Аеродинамиката е друг елемент, задигнат директно от извивките на Porsche GT1. След изрисуването на потенциалния болид, AMG изпраща данните на местно студио, което за рекордно време успява да изработи цели 2 кокпита.
Господата нямат какво да губят и вадят най-големия двигател от резерва си – M120 от новата им S-Class лимузина. С помощта на малко титаний, по-добра електроника и по-висока компресия, получават 6-литров V12 атмосферен двигател с мощност около 600 конски сили. С помощта на всички подобрения, тази машина спокойно може да достигне скорост от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Скоростта надвишава 320 км/ч и би било интересно да се види колко точно е, но никой не е бил достатъчно смел да пробва.
Mercedes-CLK GTR излиза на пистата през 1997 г. и трябва да докаже, че въпреки интелектуалните кражби, може да се справи много по-добре от конкуренцията. И точно тук идва един от забавните факти. Тази кола не просто наказва конкуренцията, тя успява да унижи всички. Сезонът наистина не тръгва по най-розовия начин. 128 дена не са достатъчни за абсолютно нищо и проблемите се появяват в скоростната кутия и спирачките. Необходимо е време за изглаждането на всички проблеми, но когато пушекът от бокса се вдига, CLK GTR се е превърнал в демон, който никой не иска да вижда в задното огледало.
До края на сезона в топ 3 на всяко състезание ще има по един CLK GTR на подиума, а на Нюрбургринг ще видим, че тимът успява да спре доминацията на McLaren и Porsche. В края на сезона ще видим, че Mercedes-Benz и AMG празнуват победата, но са порязани бързо от FIA, които искат да видят създадените спортни автомобили – минимален брой от 25. Никой не е мислил за легалната версия и след като времето е доста кратко. Двете компании правят минимални промени, поставят мигачи и стопове, свалят малко мощността на двигателя, а някои от 25-те купувачи могат да се сдобият и с климатик. Истината е, че CLK GTR и неговата легална версия нямат особени разлики. През 90-те години на миналия век, хората с много дълбоки джобове могат да закупят абсолютния състезателен модел.
Впрочем Mercedes-Benz решават дори да продължат легендата и създават Roadstar версия, която да накара различните богаташи да побързат да изпразнят джобовете си още един път. Срещу цената от 1.5 милиона долара е възможно само 25 души да закупят този екземпляр. И не, това не е била машината, с която някой може да отиде до казината на Монако или да се разхожда спокойно в Южна Франция. Мнозина от собствениците изобщо не могат да я карат и споделят, че е изключително неудобна и дори трудна за управление. Това е пистов автомобил, който се чувства най-добре именно там. Колекционерската ѝ стойност е повече от достатъчна, за да се притежава днес.
През 1998 г. след изпълнение на всички изисквания на FIA, Mercedes-Benz се завръщат в състезанието и практически унищожават конкуренцията. В 10 от 10 състезания, те са победители. По думите на останалите участници, вече няма никаква надпревара и конкуренция, всичко се диктува от немския производител. През 1999 г. е вече ясно, че ако Mercedes CLK GTR иска да се състезава, то ще трябва да бъде срещу себе си, всички останали участници не се записват и нямат никакво намерение да участват. След като успяват да убият една цяла състезателна серия, Mercedes се насочват към Льо Ман. През 1998 г. отиват на състезанието и разбират, че имат проблеми, които са обвързани с хидравличната помпа на волана, маслените магистрали, които изпичат двигателя и други дребни детайли.
За да се решат проблемите с горивото, германците разработват потен V8 5.7-литров двигател и се надяват, че ще бъдат достатъчно конкурентни. Единственият проблем е, че докато работят за едното състезание, пропускат факта, че Льо Ман се провежда на публични пътища, които далеч не са съвършени. Именно тук по един или друг начин, почти всеки CLK LM ще излети от пистата, както по време на практиките, така и по време на квалификациите. Проблемите стават толкова сериозни, че в един момент отборът на Mercedes ще извика човек от Формула 1 дивизията, за да промени изцяло аеродинамиката и да създаде по-добра кола.
Механиците поставят пластмасова баластра в предната част, докато инженерът предупреждава всички да не карат плътно зад другите коли, за да не повторят поредния проблем. След като Марк Вебер успява да излети още един път, Mercedes-Benz разбират, че е по-добре да спрат, преди да имат смъртен случай в отбора. Никой не забравя полетът на сребърните стрели, но за тях е достатъчно, че спокойно са грабнали титлата „Убиец на състезателни серии“. Не е с бойкоти, а просто с умението да прегазят конкуренцията.