След като прословутият американски хеликоптер на рейнджъри и делта форс е на път да отиде в историята, армията има около 100 дена, за да прецени дали да приеме новата оферта на Сикорски и Боинг за подмяна на старата техника. Двете компании са представили съвместен проект, с който смятат, че е време старите хеликоптери Black Hawk да отидат в историята. Заместникът ще бъде известният Текстрон Бел – самолет с технология за накланяне на роторите.
Обявлението идва само четири седмици, след като американската армия избира Bell V 280 Valor пред модела Defiant X. Второто е дизайн на хеликоптер и успешна разработка между двете компании, предназначен изцяло за далечни нападения на американската армия и флота.
Източници посочват, че изборът е направен изцяло на данните и възможностите на самите летателни апарати, представени за замяна на основния армейски хеликоптер. Екипът е фокусирал своето търсене между най-добрата цена и най-добрите възможности за армията, войникът и данъкоплатците.
На този етап и двете конструкторни бюра ще потвърдят, че е необходим бърз, способен и безрисков летателен апарат, който ще защити войниците, отиващи на мисия. Точно по тази причина има и трансформация в Defiant X и възможността му да се справя дори с пресечни терени, доставящ необходимата скорост и мощност.
Проблемът е, че армията все още не може да повярва във възможностите на въпросния летателен апарат и често ще открием, че има търкания. Компанията Сикорски е част от Локхийд Мартин и на този етап може да изрази недоволството си по съдебен път, ако има разминавания или пропуски.
Нещо по-интересно е, че на 5-ти декември има официален избор, който гласи, че V-280 е официално избран за замяната, но Сикорски твърдят, че техният летателен апарат е в пъти по-добър и решението е било взето много преди разкриването на основната дейност и технология. UH-60 Black Hawk работи още от 70-те години и по пътя си вече е успял да открие някои много специални стъпки на модернизация до наши дни.
След близо 50-годишна вярна служба ще открием, че е време да се обнови самата технология и да даде предимството на НАТО и останалите партньори. Един интересен факт е, че компанията Бел ще получи около 232 милиона долара под формата на договор и допълнителна сума от 7.1 милиарда долара за разработката и доставянето на въпросните бойни единици.
Съдбата на технологичния гигант Текстрон ще се реши именно от този проект, след като виждаме, че в настоящето говорим за производител, оценяващ се на сумата от 70 милиарда долара. Същата най-вероятно ще се повиши значително и ще бъде доста добра инвестиция за онези почитатели, които продължават да инвестират във военната индустрия.
Разликата между кандидатите за мястото на Black Hawk е очевидна. Текстрон представят хеликоптер, който разполага с накланящи се ротори и позволява по-висока скорост. Сикорски-Боинг предлагат традиционен хеликоптер, който използва два ротора, въртящи се в различна посока и предлагащи много по-висока стабилност от традиционния хеликоптер.
Първата машина може да излита вертикално като хеликоптер, но самите ротори се накланят напред и позволяват да се лети с помощта на крила, достигайки и авиационни транспортни скорости. Текстрон не се отказват от идеята, че точно техният самолет ще бъде непобедим на бойното поле, комбинирайки самолетни технологии, дигитална техника и някои нови отворени архитектури, които позволяват бърза и точна операция на сухопътните сили. Някои недостатъци на V-280 ще са по-големите ротори, но дори ако обърнем внимание на предните позиции, този летателен апарат продължава да прилича на хеликоптер, поне в посока на носа. Максималната скорост ще е около 370 км/ч и изкачването ще е около 300 км/ч. Интересен факт е, че по данни на производителя, при пълно ускорение, тази машина спокойно ще достигне скорост от 1.9 G.
При тестове един от най-дългите полети е с дължина от 600 километра. Производителят е на мнение, че машината ще може да покрива ефективен боен периметър от 930 до 1480 километра. А що се отнася до максималното тегло на превоз, то ще е около 14 тона. Роторите и самото задвижване ще могат да се накланят, но самият двигател продължава да стои на място. С други думи ще говорим за екипаж от 4 души, около 14 войника за превоз или друга техника, таван на полета от близо 1800 метра и друго допълнително въоръжение.
Предложението на Сикорски-Боинг включва хеликоптер, който може да развива скорост от 460 км/ч и да страда от по-голям разход на гориво, тъй като двете компании залагат на стари Т55 двигатели. Новият турбиниран двигател ще трябва да предложи радиус от 424 километра. Благодарение на новия дизайн се очаква, че този хеликоптер ще има около 60% по-добра ефикасност сред останалите бойни хеликоптери и около 50% по-добро цялостно представяне.
Това е цялостната информация, която двете компании представят, следователно ще е интересно да видим развитието на бойната авиация за сухопътни сили. Какво точно ще бъде представено, това предстои да разберем, но можем да сме сигурни, че аудиторията наистина ще ни изненада с доста по-специални и особено добри технологии. Най-важното е, че армията не е посочила какво ще прави със стария Black Hawk, който продължава да бъде ефикасен за различните предложения.
Крайният отговор и изборът на американската армия ще бъде обявен най-вероятно в началото на следващата година.