Компендиум на демонологията и магията
Tози „необикновен“ гримуар или учебник по магия от края на 18-ти век е написан както на латински, така и на немски. „Компендиумът“ служи като предупредителна приказка за опасностите от магията, въпреки че е създаден след като цялата истерията около лова на вещици утихва.
По това време все още е доста модерно да се използват книги със заклинания за търсене на съкровища. Идеята е да извикате демон, който да ви насочи към заровено съкровище. В книгата има илюстрация на двама души, които правят точно това, но явно нещо се обърква ужасно, защото се появява 3-метров демон, удря единия от мъжете по главата и уринира в огъня им.
La Confession Coupée
Този религиозен текст с размер на човешка длан – публикуван за първи път през 1677 г., но толкова популярен, че остава в печат до 50-те години на 18 век – функционира много като съвременна книга с купони. Вместо да предлага отстъпки при пазаруване, книгата-изповедалник съдържа изчерпателен каталог на греховете от 17 век. Ако собственикът на тома трябва да присъства на изповед, но не е извършил грехове, той просто може да се обърне към произволна страница и да откъсне запис от списъка с греховете.
Брук-Хичинг, собственикът на книгата, казва: „Те са интересни книги в днешно време, защото можете да получите представа за живота на предишния собственик и нещата, от които се е страхувал… като лоши намерения или суета, или тревожност, че не е толкова млад, колкото някога.“
Дневниците на Константин Самюел Рафинеск
През лятото на 1818 г. турският естествовател Константин Самуел Рафинеск пристига в дома на орнитолога Джон Джеймс Аудубон в Кентъки на приятелска визита. За съжаление и на двамата мъже, Рафинеск силно злоупотребява с гостоприемство на домакина си, оставяйки прекалено дълго, което подтиква Джон да измисли майсторски план за отмъщение. Рафинеск толкова досажда на Аудубон да му покаже местната американска дива природа, че Аудубон започва да си измисля животни и да ги описва на Рафинеск, който напълно лековерно просто ги записва и рисува в дневниците си.
Когато Рафинеск се завръща у дома, той решава да публикува своите „открития“. Шегата има неочаквани последици както за Рафинеска, така и за Аудубон, като и двамата губят доверието на обществото поради инцидента.
Kampfreime
Създаден от протестиращи студенти в Германия през 1968 г., този обем „бойни рими“ и скандирания служи и като оръжие, което лесно може да бъде скрито в джоба. Неговата остра метална подвързия е много полезна за махане на пропагандни плакати от стени или да се защитавате, ако сенчести правителствени агенти ви вържат в задната част на микробуса си.
Xylotheks
Векове преди Международното семехранилище на остров Шпицберген от архипелага Свалбард да започне да съхранява семена от различните култури на света, тези дървени контейнери с форма на книга – известни като ксилотеки – съхраняват растителни екземпляри в безопасност, макар и в много по-малък мащаб. В тях са прибрани проби от дърветата включително изсушени листа, семена, мъх и клони. Това най-ранният вид колекция за съхранение на био разнообразие.
Histoire des Pays Bas
Това френско име се превежда като „История на ниските страни“. Както обяснява авторът, той обсъждал „тоалетни книги“ – такива за убиване на времето, докато сме на трона – с търговеца на редки книги Даниел Крауч, когато Крауч споменал, че продава „истинска тоалетна книга“. Обвързан с позлатена кожа, големият дъбов том може да се превърне в тоалетна за ползване в движение. Разгъвате я и тя се превръща в седалка и само поставяте малката си купичка отдолу.
Историческо и географско описание на Формоза
Около края на 18 век Джордж Салманазар, русокос, синеок бял мъж със силен френски акцент, подмамва елита на Лондон да повярва, че той е първият човек, роден в Тайван, известен тогава като Формоза, който стъпва Европа. В подкрепа на тази измислица Салманазар – който всъщност е просто френски измамник – написва илюстрирана книга за „родната си страна“, пълна с подробна, изцяло измислена версия на формозанския език.
Разказът на Салманазар за отвличането му от Формоза от йезуити, които са го притискали да се обърне към християнството, предизвиква много подозрения, а скептици като астронома сър Едмънд Халей (най-известен като епоним на Халеевата комета) поставят под въпрос части от неговата история. Но никой не би могъл да докаже, че французина лъже, защото явно никой никога не е бил във Формоза. Той става любимец на висшето общество в Лондон и страхотен приятел със Самюел Джонсън, който в един момент е попитан: „Мислили ли сте някога за него като за самозванец? На което Джонсън казва: „По-скоро бих се усъмнил в папата.“