Животът и творчеството на Майкъл Джексън няма да спрат да бъдат обект на внимание скоро. Това доказва и едно от заглавията в каталога с документални филми на 2019 г., което би било любопитно да се гледа – „Leaving Neverland“.
Документалният филм разказва историята на двама мъже, които твърдят, че са били жертви на сексуален тормоз, наложен им от Джексън, когато са били деца. Близо 30 години по-късно двете вече пораснали момчета застават пред камерата, за да разкажат поредната история, която връща спомена за обвиненията в педофилия, повдигнати на Джексън през 90-те.
Очаква се филмът да излезе на филмовия фестивал „Сънденс“ по-късно през този месец, а телевизионната му премиера ще бъде тази пролет в мрежата на HBO и Chanel 4.
Малко след като беше обявено, че „Leaving Neverland“ ще е част от прожекциите на фестивала, компанията, която управлява наследството на Майкъл Джексън, „The Estate of Michael Jackson“, публикува изявление относно лентата.
„Това е поредната пошла продукция, която прави възмутителен и жалък опит да изкара пари на гърба на Майкъл Джексън. Този така наречен „документален филм“ е поредно възраждане на дискусията за остарели и отхвърлени обвинения. Потресаващо е защо как някой добър продуцент би се заел с проекта.“
Режисьор на филма е утвърдилият се вече Дан Рийд („The Pedophile Hunters“), носител на награда БАФТА за документалния филм „Terror in Mumbai“.
Ето какво гласи официалният синопсис на филма:
„Когато през 1993 г. се появяват обвиненията към Майкъл Джексън за случаи, в които са замесени млади момчета, на мнозина им е трудно да повярват, че той може да е отговорен за такива възмутителни деяния. „Leaving Neverland“ изследва преживяванията на две момчета, Джеймс Сейфчък, тогава 10-годишен, и Уейд Робсън, тогава 7-годишен, който са били близки с Джексън. Те и семействата им са били приобщени към приказния живот на певеца, който тогава е на върха на славата. Благодарение на откровените до болка интервюта със Сейфчък и Робсън, сега 30-годишни, и с техните майки, съпруги, „Leaving Neverland“ обрисува портрет на продължително насилие и показва емоциите, които карат тези двама мъже да споделят преживяванията си във време, в което и двамата имат своите собствени малки синове. Филмът показва стойността да нарушим мълчанието, дори когато са замесени силни и почитани фигури.“