Кой ще седне на Железния трон в телевизията след „Игра на тронове“?

| от chronicle.bg, по CNN |

На прага на новата година сме и всеки път, когато стане въпрос за кино и телевизия през 2019-та, едно събитие превъзхожда всички останали.

През пролетта ще видим за последен път нов сезон на „Игра на тронове“. Сериалът, който се превърна в събитие и промени правилата на играта в киното и телевизията, ще приключи седем години след като отвори нова страницата в историята на тези две изкуства.

И макар че остават цели четири месеца до премиерата, всички производители на телевизионно съдържание вече се надпреварват кой от тях ще седне на Железния трон на малкия екран.

Стрийминг платформи като Netflix и Amazon, както и класическите телевизии като CBS, вече наливат милиони в производството на следващия сериал, който ще запълни гигантската дупка след финала на „Игра на тронове“.

Но дали всички опити не са преследване на нещо недостижимо, а именно универсалния хит?

Когато „Игра на тронове“ излиза през 2011 г., на хоризонта има много по-малка конкуренция. Да не забравяме, и че стрийминг услугите тогава не са толкова популярни, колкото днес. Сега обаче пейзажът е променен и създателите на съдържание трябва да пробият мрежата от 500 сериала с един единствен продукт.

Историята в „Игра на тронове“, далечният магически свят и разбира се, огромният бюджет, се отразиха в спечелването на 47 награди „Еми“ и рекордни рейтинги (16.1 млн. зрители са гледали последния епизод на седми сезон). Днес вече зрителите можем да избираме между стотици програми и сериали в ефир или онлайн и успехът на „Игра на тронове“ би струвал цялото злато, което сме видели в досегашните седем сезона.

Към момента знаем, че Amazon са купили правата за „Властелинът на пръстените“ на цена от приблизително 500 млн. долара. А Disney от своя страна залага на предстоящата си стрийминг платформа, в която ще можем да гледаме сериал по „Междузвездни войни“, чийто бюджет по непотвърдена информация възлиза на 100 млн. долара за пакет от 10 епизода. И двата френчайза са донесли милиарди приходи през годините, но все още няма гаранция, че този успех ще се повтори на малкия екран.

Стрийминг платформата на друга голяма компания, CBS, All Access залага на рибуут на „Зоната на здрача“, който ще бъде режисиран от Джордан Пийл („Бягай!“). Другият им проект е сериал по „Стар Трек“, в който отново ще видим Патрик Стюарт като Капитан Пикард. И двете поредици са обичани, но никой не знае как ще бъдат приети от новите поколения, които не са отраснали с тях.

HBO също се подготвя за бъдещето с телевизионна адаптация на романа на Алън Мур „Watchmen“, който е един от най-обичаните комиксови романи на всички времена. Компанията също така се надява да запази позициите си със спинофа на „Игра на тронове“, който ще разказва за света във Вестерос, десетилетия преди събитията, които гледаме сега.

Истинската борба сега е за прекарани часове пред екрана за ден, тъй като порталите за достигане до съдържание вече могат да бъдат държани в ръка по всяко време и прагът на внимание е свален до минимум.

Стрийминг платформите все още търсят единствения универсален хитов сериал, но е нужно много повече разнообразно съдържание, за да се грабне вниманието на интернационалната публика.

Тук отношение има и самият бранд, който създава съдържание. Т. нар. „престижни платформи“ имат много по-голям шанс. В тази посока например, някои продуценти вече сравниха Netflix с „Уолмарт“ (универсален магазин в САЩ), а HBO с „Тифани“. Според изследователите бъдещето на стрийминг телевизията се основава на смесица между количество и качество. За тази цел платформите трябва да осигурят богато и разнообразно съдържание от оригинални сериали, шоута и филми, за да може потребителят да си „избие“ парите, които плаща.

Според Vanity Fair, бъдещият сериал по романа „Watchmen“ има потенциала да бъде следващият голям телевизионен хит, не само заради силния екип, който стои зад него, но и заради нарасналата популярност на екранизациите на комикси.

Мнозина вярват, че събитието, което ще седне на Железния трон след „Игра на тронове“ ще бъде нещо в различна посока. Нещо, което няма да иска да повтори същия успех, а ще блести по същия начин, но със своя уникална, чиста и привличаща сила.

 
 
Коментарите са изключени за Кой ще седне на Железния трон в телевизията след „Игра на тронове“?