Петкан ИванOFF е много голям български инфлуенсър и диджитъл гуру. Той също така е супер известен филммейкър, ивент мениджър, дизайнер, водещ, писател, онлайн предприемач, модел, певец и спекулант.
ИванOFF e aвтор на бестселър поредиците „108 начина да продадеш лайно на снимка” и „Как да бъдеш крайно самоуверен човек без особени качества”.
Срещаме се в любимия му фюжън гурме скандинавски ресторант в Бургас, за да поговорим за пътя към успеха, предизвикателствата в кариерата, диджитъла, джендъра, джибрите и други пълни изгъзици.
Как стана велик инфлуенсър и диджитъл гуру?
Всичко започна с един сън. Сънувах как повръщам в клозета на Марк Зукърбърг, докато Стругаре и Тони Стораро изнасят концерт с много внушителен 3D Mapping в хола му. Реших, че това е знак, който ми подсказва да впрегна своето вече натрупано ноу-хау в публикуването на безсмислени и тъпи, но пък много много харесвани статуси, в планирането на успешна стартъп бизнес стратегия.
Едва на 28 години имаш 7-8 стартъпа зад гърба си, Instagram профил с 59043860496804 последователи, организирал си множество семинари, обучения и работилници, съдружник си в коуъркинг спейс за хора без работа, а това е петото ти интервю за днес. Въпреки това никой не знае с какво точно се занимаваш. Защо?
Много е просто. Аз съм човек, който не държи на точните дефиниции и определения, на крайните срокове, на ясните неща и прочее. Те само вкарват в рамки човешкото същество, което е родено да бъде каквото си поиска. В работата си се придържам към това убеждение. Ето защо не работя нищо конкретно.
Какво имаш предвид?
Ами ето – другата седмица съм решил да съм френска алпийска коза и абсолютно никой не може да ме спре. Следете биото ми в Instagram за първото видео от поредицата, посветена на този нов проект.
Кога за първи път разбра, че си известен?
Когато слязох за зрънчо до магазина под блока на приятелката ми в Меден рудник по анцуг с три черти и децата на съседите започнаха да ме снимат. Никога няма да забравя този момент. Казах си: „Boy, you made it! You made it, son of a bitch!”
Добре, но защо на английски?
Why not?
Каква е формулата на успеха?
Аз лично залагам на публикуване на една и съща снимка в Instagram всеки ден. Никой не може да докаже, че това е същата снимка, защото, така или иначе, в Instagram всичко в същността си представлява горе-долу следното:
Селфи на около 30-годишен човек, който изглежда на 7 по кожа, облечен в oversize дрехи и застанал на осемдесетарски фон по избор – може да е стара кола, може да е дървена ламперия или фототапет с палми, все тая. Не виждам кое му е сложното… Баси…
И аз не виждам. Може ли човек спокойно да се лашка в избора си на професия в България до 40 години, а защо не и до края на живота си, ако баща му не притежава фабрики и апартаменти?
Разбирам накъде биеш. Никога не съм крил, че родителите са ми солиден гръб. Благодарение на бизнеса с кренвирши на баща ми, успях да получа свободата, с която сега разполагам, да се развивам творчески, да имам шанса да откривам непрекъснато нови хоризонти, както в себе си, така и в света.
Така е, да. Родителите ми ме издържат. Да, така е. Трябва да знаете обаче, че не всяко синче на подозрителни бизнесмени може да се похвали с минимум по 120 лайка дори под най-тъпия си Facebook статус.
Да, бе? Честно ли?
Ок, да кажем, че леко преувеличих. Много хора по цял ден броят лайкове. Но това съм аз – такъв, какъвто хората ме харесват. Аз съм себе си. Казах ви, че не мога да се вписвам в рамки. Да говоря истината е рамка, която не приемам. Който има проблеми с това, те са си негови.
Какъв е смисълът на живота?
Нямам идея, чуек, calm down малко, в смисъл, какви са тез въпроси, нещо напрегна ли се? Дай го по-чил, а? Ийзи, лек. Стига ся.
Защо живеем в свят, в който всички го играят супер непукисти, докато се тресат от панически разстройства?
Продължаваш. Аз си тръгвам.
Не, бе. Стой! Стой, бе… Аре, стой, бе… Аре, бе…
Очаквайте видео продължението на тази среща в YouTube канала на Петкан ИванOFF съвсем скоро и следете новите епизоди на „Меден рудник ден и нощ“, където той е ексклузивен гост в няколко поредни епизода този март.