По-рано тази седмица Synaptics обявиха, че са разнищили проблема с вграждането на сензор за пръстови отпечатъци в дисплея и ще произвеждат технологията за компания от „топ 5“. Сега знаем и името на компанията: Vivo.
В пост за списание Forbes, технологичният аналитик патрик Муурхед разказа за срещата си с телефона на Vivo оборудван със сензора. Той го описа като „бърз и прост“, а от Synaptics твърдят, че е два пъти по-бърз от 3D технологиите за разпознаване на лица като Face ID на Apple, въпреки че е трудно двете да се сравняват, защото използват различни механизми.
Here are some pics @anshelsag and I took of the Vivo smartphone with the Synaptics in-display fingerprint reader. The CMOS image sensor is .7mm thick and reads the fingerprint right through the OLED display. The experience was faster than I expected. pic.twitter.com/u1NFpXtFQM
— Patrick Moorhead (@PatrickMoorhead) December 14, 2017
„Ето няколко снимки на смартфона VIvo със сензора за пръстови отпечатъци на Synaptics в дисплея. SMOS сензора е 0,7 милиметра дебел и разпознава отпечатъци направо през OLED дисплея по-бързо, отколкото очаквах.“
Интеграцията на такъв сензор се разглежда като начин за удобна биометрична идентификация за телефони с „цял екран“. Apple, както знаете, премахна сензора си за отпечатъци и го замести със лицев скенер в iPhone X.
Решението на Vivo е като шамар към Qualcomm, който също имат разработки в тази посока. По-рано тази година Vivo показаха телефон със сензор от Qualcomm, но той се оказа осезаемо бавен.
Компанията може и да не е от най-популярните, но е една от най-големите брандове за смартфони в света. Тя е на 5 място в за първото тримесечие на 2017 година и въпреки че падна до 6 позиция през второто можем да я сложим на едно заедно с Oppo, защото и двете са собственост на BBK Electronics. Oppo е собственик на OnePlus, който е по-малък бранд, но със сигурност ни е по-познат. Според Муурхед, заради успеха си на индийския пазар, Vivo може да се върне на 5 позиция.