В сряда AOL обяви, че Winamp – любимият плейър за музика и радио от 90-те години, спира да същесвува. В четвъртък технологичното издание Techcrunch съобщава, че Microsoft преговаря да закупи софтуера, заедно с Shoutcast – друга услуга за медия стрийминг, разработена от Nullsoft.
AOL е отказала да коменира случая, но според информацията на Techcrunch преговорите не са приключили, тъй като цената все още не е финализирана.
Ако това е вярно, то ще бъде интерсен и странен обрат в историята, коментира Techcrunch. От гледаната точка на AOL е ясно, защо „затваря” Winamp и Shoutcast и е разбираемо, защо не би искала да ги продаде заедно. Като собственик, компанията никога не е давала ясна посока на тези продукти.
В същото време други компании за дигитална музика изграждаха аудитория и развиваха технологиите си. AOL вече спря и продаде други два музикални продукта, за да се концентрира върху интернет изданията (компанията притежава Techcrunch, Engadget, Huffingtonpost и др.)
От гледната точка на Microsoft, гигантът Windows има своите неуспехи в музикалните приложения, но наскоро вложи много в Xbox Music. Докато не е съвсем ясно къде в портфолиото на Microsoft може да пасне Winamp, Shoutcast е портал за над 50 000 радиостанции, който ще е чудесно допълнение към музикалната платформа на Xbox, отбелязва Techcrunch.