Бургас и Варна с увеличение на пътниците от 20% за лято 2016, Ryanair отвори своя база на летище София.
През последните години българските летища отчитаха плавен разтеж на трафика, средно над 12% годишно. Между 1999 и 2007 броят на пътниците се е утроил от два милиона до над шест милиона пътници общо за трите най-големи летища- София, Бургас и Варна.
През тази година нещата обаче стоят малко по-различно. Според anna.aero летище София регистрира ръст от почти 14% само за първите осем месеца от 2016, а Ryanair откри 83та (осемдесет и третата) си база на летището през септември. Това сочи, че е доста вероятно столичното летище да регистрира над 15% ръст на пътниците през 2016. Морските ни дестинации също се радват на сериозен интерес с увеличение от 23,3% за Бургас и 21% за Варна, изчислява anna.aero. Според тези данни, прогнозата за 2016 е, че тези три български летища ще обслужат повече от 9 милиона пътници.
Според данните на anna.aero, София, Варна и Бургас се радват на завидно увеличение от началото на 2015. И докато летище София не регистрира особена натовареност през лятото, то във Варна и Бургас тя е повече от осезаема. Летище Бургас е обслужило повече полети от столичното ни летище по време на летния сезон през 2016, а през ноември и декември бургаското летище ще бъде затворено, за да претърпи реновация на рульожки и стоянки.
Двете морски летища се оперират от Fraport Twin Star и на 10 ноември ще отбележат десет годишнина от тяхното партньорство.
Според доклади от Fraport, двете летища обслужват голямо количество туристи от Русия, Германия, Полша и Великобритания. В допълниние Варна и Бургас регистрират ръст от 7% в броя на авиокомпаниите, които обслужват, както и 16% повече дестинации през 2016. Също така голям брой чартърни полети кацат и излитат от летищата Варна и Бургас, а тези маршути не са включени в системата за разписание на OAG.
И докато интересът към морските ни дестинации нараства все повече, то този към летище София е не по-малък. Битката между водещите авиокомпании стана още по-сериозна с идването на Ryanair тази година. Bulgaria Air все още държи лидеството с най-много полети, но откъм капацитет и дестинации Wizz Air е на челно място.
Двете нискотарифни компании, Wizz Air и Ryanair, продължават да добавят нови дестинации от летище София. До края на годината Ryanair ще прибави Брюксел Charleroi, Дъблин и Рим Ciampino, а Wizz Air ще започне да предлага полети до Базел и Донкастър Шефийлд. Като допълнение английската авиокомаония jet2.com също ще добави летище София към картата си с полети до Манчестър през декември. През 2017 добавянето на нови маршути ще продължи като Wizz Air отново ще обслужва вътрешната линия София- Варна, както и ще добави Катания на по-късен етап.
Въпреки че за момента далечни дестинации до Северна Америка и Азия не се изпълняват от летище София, то е повече от добре свързано с други големи европейски летища. Всички по-големи национални превозвачи имат поне веднъж дневно полети до София, с изключение на Iberia, KLM и SAS. Qatar също лети до българската столица от своята база в Доха. Дубай също има директен полет до София, но не се обслужва от Emirates, а от flydubai, която лети три пъти седмично до главното летище на Дубай. Wizz Air също лети два пъти седмично до Дубай Al Maktoum.