„Ако погледнете къде са най-много двойките, ще видите, че ние не можем да си затваряме повече очите пред това, че децата от ромски произход са неграмотни, че там (при тях) всъщност нивото на лошо представяне е много по-високо“, коментира вицепремиерът и образователен министър Меглена Кунева пред “Дарик“.
През седмицата стана ясно, че над 1/3 от всички седмокласници (около 18 000) са получили двойка на изпита по математика. Веднага след това Кунева се оправда с наследството на кабинета „Орешарски“, обяснявайки, че сегашните ненаучени седмокласници са били ненаучени четвъртокласници по време на управлението на БСП и ДПС, припомня в. Сега.
Сега тя разви и тезата за неграмотността при ромските деца, която увеличавала броя на двойките. Според нея проблемът е следствие от неравенството в обществото, което се случвало и по целия свят.
„Нашата задача е да няма изхвърлени от системата деца. Цялата образователна система е за това да помогне на децата да се придвижат напред, да помогне на родителите да разберат къде нещата куцат и, разбира се, на учителите“, каза Кунева.
Тя изрази надеждата си, че част от проблемите ще бъдат решени с новия Закон за училищното и предучилищното образование, който влиза в сила от 1 август.
По повод синдикалната идея за отпадане на изпитите след четвърти клас с аргументите, че нямат практическо значение, а са травмиращи за децата, Кунева отговори, че зависи как ще го представиш: „Спомняте ли си пасаж от Том Сойер, когато накара всичките си приятелчета да му боядисат оградата, защото го представи като игра. Ако кажем, че изпитът е – да, няма да прекаля, ако кажа, че изпитът е радост. Изпитът е да се състезаваш и да покажеш най-много от каквото знаеш. Ако именно така се представи изпитът на децата и така го правят и учителите, няма нищо страшно в това, че децата ще минат през още едно „контролно“, но с по-голяма тежест“, обясни министърката.