Ко-пилотът Джон Магуайър, 50г., бе арестуван в неделя в „Metropolitan airport” в Детройт, след като се провали два пъти на проведени тестове за трезвеност, съобщава полицията. Магуайър бе задържан преди да може да отлети с планирания си полет до Пенсилвания.
Говорителят на летището Майкъл Конуей твърди, че полицията е била извикана на Северния терминал в ранните часове на сутринта, след като получила съобщение за пилот, който „показвал знаци за нетрезво състояние“. При проведения тест дрегерът показал ниво на алкохол в кръвта на Магуайър от 0.081%. В следствие на това полетът към Пенсилвания е бил отменен.
Цялата ситуация повдига множество въпроси, най-важният от които е: колко от пилотите влизат в пилотската кабина пияни?
Според правилата, на пилотите не им е разрешено да управляват самолет под влиянието на алкохол и наркотици. Консумацията на алкохолни напитки не е разрешено осем часа преди полет.
Действията на Магуайър не са безпрецедентни. Средно на година има 11 случая, в които пилоти се оказват с повече алкохол в системата, отколкото позволяват правилата – данните се позовават на повече от десетилетие изследвания на Федералната авиационна администрация.
Но като цяло, подобни случаи са изключително редки.
Между 2003 и 2015г., около 155,615 кръвни алкохолни тестове са назначени за пилотите в САЩ. Само 147 от тях – или 0,09% – са показали по-високо от позволеното съдържание на алкохол в кръвта. Нещо повече – легалният лимит за нивото на алкохол в кръвта за пилотите е 0,04%, което е наполовина на това, което е позволено за шофьорите – 0,08%.
Около 96% от тестовете, които ФАА прави са произволни и случайни проверки. Останалите са прилагани като част от процеса за наемане на нови пилоти, след инциденти или по повод завръщането на длъжност на пилот след успешна рехабилитация.