През 2011 г. Airbus и Qatar Airways анонсираха сделка за 50 самолета от новия модел А320neo. Пет години по-късно обаче тя все още не е осъществена, а Qatar airways, която трябваше да е първата компания, оперираща с модела, бе изместена от Lufthnasa, а след това и от IndiGo.
Според агенция Bloomberg проблемът е в двигателите Pratt & Whitney 1100G, избрани за сделката, които не са по съществуващите стандарти на катарците.
За това намекна и шефът на авиокомпанията по време на международното изложение за туризъм в Берлин, което тече и в момента. По думите му пред репортери Qatar Airways по-скоро ще се откаже от сделката и ще предпочете друг вид двигатели.
„Ние не обсъждаме детайли от разговорите си с клиенти, но можем да кажем, че работи активно с Qatar Airways за споразумение за доставка”, коментират от Airbus в официално изявление до Business Insider.
По днешна ценова листа 50 самолета A320neo струват точно 5.3 милиарда долара. Qatar Airways обаче вероятно са получили отстъпка за количеството.
Въпреки това от авиокомпанията, която лети основно в горещи райони на света, се притесняват от потенциално прегряване на типа двигател, подготвен за тях.