Код червено в самолета

| от Цвети Иванова |

Повечето хора си мислят, че главната опасност при пътуването със самолет са катастрофите. Това изобщо не е вярно. Полетите са статистически най-безопасните пътувания, катастрофите се случват рядко, но когато се случат, умират много хора накуп и се вдига много шум.

Та ако ви предстои пътуване със самолет или просто се качвате във въздуха често, не се тревожете за това. Рискът пилотът да е пиян или машината да се повреди, макар и да съществува, не е никак голям.

За сметка на това в самолета ни дебнат други опасности, за които често не си даваме сметка. Да приемем по презумпция, че стомахът ни оцелее след самолетната храна. Дори ако успеем да избегнем пневмонията, в чиито лапи безмилостно ни тласкат самолетните климатици, което е съмнително предвид -15-те градуса, които се поддържат вътре с цел имитиране на свеж, рилски въздух или кой знае какво, неизбежно идва моментът, в който искаме да подремнем докато летим. И тогава…тогава започва страшното.

Щом ни замирише на възглавница, пред нас стоят няколко избора за пози, които да заемем в трийсетте квадратни сантиметра, които са ни отредени и от всеки от тях произтичат рискове:

1. Поза „ляво полягане“

Полягането наляво е удачно, ако познавате съседа си от тази страна и имате гъвкав врат и здрав гръбнак.

Рискове: опъване на стерноклейдомастоидеуса, издуване на десния лимфен възел и изтръпване на десния прасец

2. Поза „дясно полягане“

Дясното полягане прилича на лявото полягане, отново е желателно да познавате съседа си от дясната страна.

Рискове: разтягане на ляв бъбрек и временна десностранна сколиоза

3. Поза „спящ кондор“ – глава под мишницата с опиране на лакътя в прозореца

Рискове: изкривяване на трахеята, хъркане

4. Поза „смирена девица“ – с глава, клюмнала върху гърдите

Рискове: образуване на четворна гуша, петорна брадичка и израстване на бизонска гърбица

5. Поза „бизнесмен“ – достолепно облягане назад

Рискове: раздробяване на бъбрек от нервен пътник отзад, пръсване на вени по краката

6. Вдигане на скандал с цел преместване в бизнес класата

Ако решите да използвате този подход, трябва да сте наясно, че се движите по ръба. Преди два дни наблюдавах как един бразилец вдигна шумен скандал, обвинявайки австралийците зад него, че го бутат и не може да спи. Стюардесите се намесиха, в самолета настана смут, всички пътници се правеха, че си гледат филм на екрана, но всъщност хвърляха погледи към мястото на конфликта, зажаднели за глътка сеир, а австралийците кротко си седяха отзад. И знаете ли какво стана след 30 минути разправия? За всеобщо удовлетворение, австралийците бяха преместени в бизнес класата, а конфликтният бразилец остана на мястото си, победено свивайки се за спане в поза „кондор“.

Така е, самолетите крият непредвидени опасности. Но не се тревожете. Колкото и да е приятно да се возиш с 900 км/ч в херметически затворена алуминиева тръба на 11 км над удобната ти за дишане височина, и това ще свърши.

 
 
Коментарите са изключени за Код червено в самолета