Споразумението бе ратифицирано от Народното събрание преди две седмици, след известно забавяне и предупреждения от руската страна, че ще съди България, ако това стане факт. Полша твърди, че няма нужда от руски лиценз, за да ремонтира шест двигателя на български МиГ-29, така че да бъдат съвместими със стандартите на НАТО.
Военният министър Николай Ненчев твърди, че договорът е много по-изгоден за България от руската поддръжка заради по-ниската цена и ангажимента на полската страна да осигури два изправни двигателя под наем на българските ВВС за срок от 2 години.
Стойността на договора е за около 6,1 милиона евро (по 1 023 000 евро на двигател). Първите ремонтирани двигатели за българските МиГ-29 трябва да бъдат готови до половин година. След ремонта двигателите ще имат ресурс от 350 часа. Гаранцията ще е 24 месеца или 200 летателни часа.
По-рано военният министър Николай Ненчев предложи създаването на парламентарна комисия, която да провери всички обстоятелства около споразумението и да разсее притесненията на опозицията, основно на БСП и „Атака“, но и на коалиционните партньори АБВ, че договорът е редовен, не нарушава законодателството и полската оферта е по-изгодна от руската.
Ненчев цели да намали зависимостта на България от Русия в сферата на сигурността, както и да осигури самостоятелната охрана на въздушното пространство.