McDonald`s, най-голямата хранителна верига в Щатите, се ангажира с обещание да използва 100% яйца от кокошки, които не се отглеждат в клетки.
А покупателната способност на компанията що се отнася до яйца никак не е за подценяване. McDonald`s USA купува приблизително 2 милиарда яйца на година. Канадският филиал – около 120 милиона. Тази крачка на компанията следва повече от 60 други големи вериги, които дадоха подобни обявления. Между тях са Starbucks и Burger King.
И все пак, около 94% о яйцата, които се сервират под една или друга форма в американските ресторанти, идват от кокошки, които се отглеждат в клетки с размери 67 на 86 инча на птица – по-малко пространство от един лист А4, което не е достатъчно дори птиците да разперят крилата си. Според производителите на яйца това пространство е достатъчно „да осигури благосъстоянието на животното“ и да създаде „безопасна, удобна околна среда“. Природозащитници обаче не са съгласни. От Humane Society of the United States коментираха, че клетъчното отглеждане в батерии, което е забранено в Европа от 2012г., прави кокошките носачки „сред най-жестоко ограничаваните животни в аграрния бизнес въобще“.
За сметка на това, подово отглежданите кокошки живеят в доста по-добри условия: макар да не са буквално свободни като „свободните кокошки“, които се движат на открито, имат гнезда, стоянки и чесалки., „подовите“ живеят в големи хамбари или плевни, в които имат възможност да се движат. Разпространяването на този начин на отглеждане на птиците се счита за значително подобрение в индустрията в сравнение с клетъчното отглеждане.
Стив Истърбрук, който е шеф на McDonald`s от 1 март тази година, много пъти е казвал, че иска компанията да е „модерна, прогресивна верига за бързо хранене“. Обявление като това, както и решението на ръководството в приготвянето на храната да се използват само пилета, които са отгледани без антибиотици, изглеждат като добра стъпка в тази посока.