Световният сайт за пазаруване онлайн Amazon реши да спре Adobe Flash рекламите на страницата си. Промяната влиза в сила от началото на септември тази година. Решението засяга не само сайта на компанията, но и цялата негова рекламна платформа.
Годината за Adobe Flash не е добра. Освен пропуските в сигурността, другият интернет гигант Google още през февруари започна автоматично конвертиране на Flash реклами към HTML5. Каналът за видео споделяне YouTube последва примера на голямата търсачка и също се насочи към HTML5.
Подробностите за предприетите действия на Amazon идват от тяхната техническата поддръжка, където обясняват:
От 1-ви септември 2015 г., Amazon спира да приема Flash реклами на своята страница и приложения. Промените са необходими, заради актуализациите направени от Google Chrome, Mozilla Firefox и Apple Safari, които ограничават съдържанието Flash. С тези действия компанията се стреми кът това, нейните клиентите да бъдат максимално удовлетворени и улеснени.
Да припомним, че през юни Google Chrome започна автоматично да спира по-малко важното съдържание на Flash, с цел повишаване живота на батерията на мобилните устройства. Функцията е активирана по подразбиране в Chrome за Windows, Mac, Linux и др.
Краят на Flash обаче няма да дойде бързо. В известен смисъл, компанията отбеляза стъпка назад още през ноември 2011 г. Тогава тя взе решението да се оттегли от подкрепата за въвеждането на Flash Player за мобилни устройства. Рекламите се променят, пазара също. Колелото се върти. Едни реклами и приложения идват, отиват си, за да бъдат заместени от други. Flash Player най-вероятно ще бъде тук и през 2016, докато бъде окончателно изместен.