Изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви, че авиокомпанията има намерение да наддава за петте слота на лондонското летище Gatwick, които собственика на BA IAG освобождава, заради желаната сделка.
Европейската комисия публикува подробности за това какво ще е преразпределението на слотовете.
Беше настоявано всяка авиокомпания, която получи контрола на който и да е от петте слота, да позволява достъп до програмата за лоялни клиенти на IAG, която се нарича Avios, освен ако новият участник няма своя собствена.
Ryanair не разполага с такава програма.
Условието е, че точките от програмата за лоялни клиенти на IAG могат да се използват само от пътниците на конкурентните авиокомпании, използващи един от петте освободени слота на Gatwick. Два от петте слота трябва да се използват за извършване на полети между Лондон и Дъблин. Един трябва да се използва за полети между Лондон и Белфаст. Останалите два слота могат да бъдат използвани за обслужване или на Дъблин, или на Белфаст
Европейската комисия заяви, че IAG трябва да се отнася към новите оператори на петте слота при същите условия като другите авиокомпании от алианса Oneworld във връзка с начисляването и обратното изкупуване на въздушни мили.
Това води до възможността пътници на Ryanair да могат да печелят Avios въздушни мили при полети по някои линии между Gatwick, Дъблин и Белфаст, ако превозвачът успешно осигури слотове.
Програмата за редовни клиенти на IAG позволява на пътници на British Airways и Iberia, които също са част от IAG, да трупат въздушни мили, използвайки услуги на тези авиокомпании. Миналата година регионалната авиокомпания Flybe стана първият превозвач не-член на IAG, който се присъедини към схемата Avios.
Тези въздушни мили след това могат да бъдат изкупени и да се използват за подобрения, безплатни полети, достъп до салона и други бонуси, свързани с пътуването като кола под наем и хотелски стаи.