Безконтактните плащания с MasterCard в България са се увеличили пет пъти за първите две седмици от кампанията в софийското метро, която дава възможност на пътниците да плащат безконтактно и да пътуват безплатно.
MasterCard отчита петкратен ръст на безконтактни плащания за първите две седмици на своята кампания в софийското метро, която позволява на пътниците да плащат безконтактно и да пътуват безплатно. Обратната връзка на потребителите във Facebook страницата на MasterCard в България показва, че хората имат желание да плащат безконтактно за своите пътувания в метрото в София.
Петкратното увеличение на безконтактните плащания, реализирани с MasterCard в България, потвърждава, че българите лесно възприемат нови разплащателни решения и осъзнават предимствата на безконтактната технология. Потребителите коментират във Facebook страницата на MasterCard в България, че биха искали да използват разплащателни безконтактни устройства директно на входа на метростанциите без необходимост от закупуване на билет, както е в метрото в Лондон например.
“MasterCard стартира с огромен успех подобни инициативи в други европейски градове като Лондон и изглежда, че този проект има голям потенциал да бъде доразвит. Българите приемат лесно иновативните услуги и наистина ценят предимствата, които безконтактните плащания осигуряват по отношение удобство, сигурност и бързина.”, заяви Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за Балканите.
В момента пътниците в софийското метро могат да плащат с безконтактни карти чрез автомати, предоставени от УниКредит Булбанк, които са разположени в пет метростанции: „Александър Малинов“, „Акад. Александър Балан“, „Бизнес Парк София“, „Искърско шосе“ и „Летище София“.
До 11 юни MasterCard ще възстановява плащанията на пътниците, които купуват единичен билет с безконтактната карта на MasterCard чрез автоматите в посочените метростанции.
Пътниците в софийското метрото твърдят в своите коментари във Facebook, че биха искали да плащат безконтактно във всички метростанции. Някои от тях предлагат това да става в станции с интензивен трафик на хора, като Сердика, или стигат по-далеч в своите идеи, предлагайки устройства за безконтактни плащания да бъдат разположени на всички спирки на градския транспорт в София.