Трагедия за едни, филм за други

| от |

„Сан Андреас” е първият от безбройните блокбастъри, които ни очакват това лято. Мога да кажа, че филмът е посттрагичен (не знам как вие го разбирате, но аз имам предвид, че това е нещо като филм за голяма трагедия за определена част от човечеството, с много жертви, без това да доведе до апокалипсис, както сме свикнали да гледаме напоследък. Но пък, както знаем, и след него – Апокалипсиса – живот има.)

„Сан Андреас” използва добрата стара формула, изпитана от света на холивудските блокбастъри, като неоспоримо успешна, и прави един гигантичен екшън, с леко cheese елементи (разбирай, леко са пресолили манджата, но без да прекаляват.) Като за начало дали са главната роля на Дуейн Джонсън – Скалата. Той играе Рей – началник на спасителния отряд на пожарната служба в Ел Ей, един от най-добрите в отдела си, както научаваме в началото, тъй като има над 600 успешни мисии. Паралелно с това разбираме, че Сан Франциско, Калифорния и специално долината Сан Андреас ще бъде ударена от огромно земетресение. И това се случва. Но какво е по-хубаво от един земетръс? Два такива, плюс цунами за финал. Студиото не е пестило от средства и в продължение на два часа залива с ефекти Скалата, жена му – Карла Гуджино и дъщеря им – Александра Дадарио – да, същата от „Истински детектив”, чийто голи гърди още помните. Предупреждавам, тук тя е още по-красива. Но не, не е гола.

Цялата холивудска трагедия е предадена през Скалата, Карла, Александра и две момчета, които се борят за оцеляване. Моят личен любимец – сексапилният англичанин Йоан Гръфъд има малка, но важна роля – той е нещастникът богаташ, който си получава заслужено, тъй като, както знаете, в такива масови катаклизми си отиват и не чак толкова добри хора. Той играе тази роля. Нещо като поука към зрителя. Към блестящият Йоан (ако има гадняр в моя филм, нека той да го играе, моля) се присъединява Пол Джамати, който пък играе шеф на сезиомологичното дружество и е основният човек, който знае какво се случва със земята, когато тя се тресе. Истината е, че Пол Джамати може да играе и в най-cheese филма на света и пак да го направи една идея по-класен. Същото се случва и тук.

Добрите накрая оцеляват, а лошите умират. Variеty бяха написали, че е леко странно да правиш такова голямо събитие, както е земетресение с магнитут 9.6 по Рихтер, и през цялото време действието ти да се върти само около четири човека, които като по чудо оцеляват. Но това е Холивуд, не реалният живот. А както знаем – там всичко е възможно.

Във вселената на блокбастърите „Сан Андреас” стои съвсем нормално и не дразни зрителя. Филмът е динамичен, ефектен и както вече споменах – Александра Дадарио и тези сини очи, си заслужават всяко гледане. В този ред на мисли, филмът е cheese и ако имате повече изисквания и претенции, това не е вашия тип кино, както и сезон гледане на кино, за съжаление, но ако обичате ефектни екшъни – то „Сан Андреас” е нещо като задължителен. Приятно гледане и се заредете с повече пуканти, вървят перфектно с всеки пукот на екрана.

 
 
Коментарите са изключени за Трагедия за едни, филм за други