Един от всеки пет души във Великобритания никога не би използвал кредитната си карта онлайн, но за сметка на това 70 процента от интернет потребителите заявяват, че не се притесняват да дадат личната си информация, сочи проучване на телекомуникационния регулатор Ofcom, цитирано от The Telegraph.
Една четвърт от анкетираните са посочили също, че не желаят да предоставят телефонния си номер, но смятат, че споделянето на други лични данни им носи определни облаги.
Проведената сред 1890 британци на възраст над 16 години анкета показва, че средната месечна интернет употреба се е удвоила за по-малко от 10 години. Проучването разкрива, че 60 на сто от интернет потребителите са на мнение, че трябва да бъдат защитени от обидно и неподходящо съдържание, което е увеличение с 9 процента за една година. Един от всеки пет се страхуват от измами и от заплахи за сигурността и поверителността.
Интернет употребата при възрастовата група между 16 и 24 години се е увеличила от 10 часа и 24 минути на седмица през 2005 до 27 часа и 36 минути през 2014 година, като тенденцията е провокирана от широкото навлизане на смартфоните и таблетите. Докато 37 на сто от по-възрастните казват, че най-много би им липсвала телевизията, ако трябва да се откажат от нея, то 59 процента от участниците между 16 и 24 години посочват, че най-много биха им липсвали мобилните технологии.
Смартфоните са се превърнали в доминираща платформа за игри, като 26 на сто от анкетираните играят игри на телефоните си един път в седмицата, 17 процента на конзоли и 15 – на таблети. Броят на хората, които редовно играят на игри се е увеличил повече от два пъти от 10 процента през 2005 на 22 на сто през 2014 година, което е добра новина за гейминг бранша на стойност се изчислява на 1.7 милиарда лири от неправителствената организация Nesta. / Агенция Фокус