Водещите авиопревозвачи British Airways и Iberia се присъединяват към Европейската организация на нискобюджетните авиокомпании ELFAA. Решението на авиокомпаниите е изненадващо предвид факта, че в ELFAA членуват превозвачи от ранга на Vueling, Easyjet, Ryanair и Wizzair.
Има голяма вероятност примерът на BA и Iberia да бъде последван и от Air Berlin, които наскоро обявиха напускането си от Асоциацията на европейските авиокомпании (АЕА). Повод за напускането е несъгласието с отношението на АЕА към превозвачите от Персийския залив.
Не е изключено към ELFAA да се присъединят и някои от останалите основни играчи на авиопазара като Air France, KLM, Lufthansa, Swiss и други, но на по-късен етап.
Изпълнителният директор на IAG Уили Уолш заяви: „Очакваме с нетърпение да работим с ELFAA и останалите членове по всички въпроси, относно политика и регулацията, включително и по казуса за по-нататъшната либерализация на въздухоплаването.”
Членството в ELFAA на практика означава и съгласие с промените, които с случват в европейската авиация. От друга страна обаче е трудно да се предвиди дали Air France, Lufthansa или Swiss ще тръгнат по стъпките на BA и Iberia. Твърде е рано да се каже и какво ще донесе на пътниците присъединяването на превозвачите към ELFAA. Някои експерти допускат, че BA може да променят маршрутите на някои от полетите на къси разстояния, които пускат за икономическата класа. Това не би се харесало на съществуващите редовни пътници на превозвача.
Консултантът Джон Стрикланд коментира: „Напускането от IAG на АЕА и солидарността на компанията с превозвачите от Персийския залив, както и изравняването й с ниско тарифната организация ELFAA показва, че тя е типичен авиолидер на 21 век”.