През август 2013 година решение на Competition Commission (Комисията по конкуренцията), сегашната CMA, изисква от Ryanair да намали дела си в конкурентната авиокомпания Aer Lingus от 29.8% до 5%.
През март 2014 година Competition Appeal Tribunal (Апелативният съд за конкуренцията) отхвърля жалбата на Ryanair и излиза със становището, че участието с такъв голям дял в дружеството е „антиконкурентно“.
В резултат на отхвърлянето на жалбата, Ryanair поискват официално преразглеждане на финалния доклад от страна на CMA.
Въпреки това, органът излиза с решението, че „няма съществена промяна в обстоятелствата или специална причина да не бъдат приложени действията“, препоръчани в първоначалното решение.
Ryanair твърдят, че предложената оферта за Aer Lingus от страна на IAG и периода, изминал от първаначалното решение, представляват един вид „съществена промяна на обстоятелствата“, както и фактът, че CMA „няма правна сила да наложи такъв тип изисквания.“
След получаването на искането, CMA кани заинтересованите страни да дадат официални изявления.
След получаването и разглеждането на отговорите и становищата на Aer Lingus, IAG и ирландското правителство, както и на допълнителните документи, подадени от Ryanair, панел от независими експерти към CMA е взел решение да обмисли казуса преди да излезе с окончателно решение.
CMA също така провежда консултации относно начина на имплементиране на първоначалното решение, в случай потвърждаване на временното решение.
Симон Полито, председател на групата разглеждаща въпроса Ryanair/Aer Lingus заяви, че обстоятелствата около предложената оферта от IAG са в съответствие с констатациите в първоначалния доклад.
„Както става ясно в доклада, решението на Ryanair да не намали акционерното си участие в дружеството ще остане значителна пречка за евентуалното придобиване от IAG, тъй като като конкурент на Aer Lingus те имат стимул да възпрепятстват авиокомпанията от изпълнението на собствената си търговска стратегия. Ние ще разгледаме заявленията на Ryanair и останалите страни внимателно и ще вземем решение базирано на всички релевантни обстоятелства, включително и фактът, че офетата на IAG е зависима от ангажиментите на Ryanair да намалят дела си на участие в Aer Lingus.“