В страните къде колоезденето е светиня – Дания и Холандия, както и в почти всичка страна в ЕС са продадени повече нови велосипеди, отколкото автомобили.
През 2012 -та за първи път в Испания са продадени повече велосипеди отколкото коли. За първи път от Втората световна война същото се случва и в родината на Ferrari, Lamborghini и Аlfa Romeo.
Белгия и Люксембург са единствените две държави от 27-те членки на ЕС, в които са продадени повече автомобили от колкото велосипеди (за Кипър и Малта няма данни).
Най-драстична е разликата в Румъния, където на 380.000 продадени велосипеди има само 72,000 продадени автомобили. В Гърция съотношението е 320 000 към 58 000, а в Словения през 2012 -та са продадени 250,000 велосипеди, срещу 50 хиляди коли .
На първо място по продажби на велосипеди в Европа е Германия с 3,96 милиона, през 2012 -та са били продадени 3,08 милиона коли.
В България през 2012 година са продадени малко над 100 000 велосипеда, като повече от половината са българско производство. Новите коли продадени у нас са под 20 000. През миналата година у нас при износа има ръст от почти 40%, което е над 6 млн. евро и 0.4% от експорта на страната като цяло. България е в челните редици на велопроизводството в Европа.
През 2012 година са произведени над 836 хил. велосипеда, което е с 30% повече спрямо предходната година, показват данните на Асоциацията на производителите на велосипеди в България.
Но добрите новини не спират до тук. Според Евростат страната ни е изнесла 751,661 велосипеда за около 86 млн. евро. Дестинациите на българските колелета са Германия (222 000), Франция (217 000), средната цена на българското колело, което се продава в Европа е 114 евро.