Последните минути на Airbus-a над Франция: Загадъчни събития в пилотската кабина

| от |

Мистерията около причината за катастрофата на пътническия самолет с номер 9525 на Germanwings се задълбочи, след като нова информация показва, че екипажът не е отговорил на три опита на диспечерите да се свържат с тях, отбелязва британският „Дейли телеграф“.

Германският вестник „Билд“ твърди, че се е сдобил с нови данни от въздушния контрол във Франция, които са предадени на германските власти. Информацията разкрива трите неуспешни опита на диспечерите да се свържат с пилотите в най-критичните минути.

Вестникът публикува случващото се с Airbus-a по минути ( местно часово време):

10:30:00 Полет 4U9525 потвърждава инструкции от въздушния контрол във Франция

10:31:02 Полет 4U9525 променя разрешената височина на движение и започва да се снижава. Радарите показват осреднено спускане от приблизително 17,8 метра на секунда (0.9144 километра на минута). Диспечерите се опитват да се свържат с пилотите, но не получават отговор.

10:35:08 Нови опити за контакт с пилотите, но пак не са успешни.

10:36:00 Френският въздушен контрол обявява извънредно положение според международните норми. Френските издирвателно-спасителни екипи са уведомени. Полет 4U9525 слиза под 7 600 метра.

10:36:47 Въздушният контрол опитва последен опит да се свърже със самолета. Няма отговор.

10:40:00 Самолетът изчезва от радарите. Последната известна позиция на самолета е на 1890 метра височина.

10:42:00 Френският въздушен контрол информира спасителните екипи за изгубения радарен контакт.

10:49:00 Два военни хеликоптера се отправят към мястото, където е засечен последният радарен контакт със самолета.

11:10:00 Хеликоптерите откриват отломки от самолета.

Междувременно на пресконференция в Сен-ле-з-Алп, близо до мястото на катастрофата, френският президент Франсоа Оланд потвърди, че е открита втората „черна кутия“, но чипът със записа го няма.

„Обвивката на втората „черна кутия“ е намерена, но за съжаление не и самата „черна кутия“, каза Оланд, допълвайки, че продължава издирването й.

Той описа инцидента като „ужасна катастрофа“. Според него телата са идентифицирани и скоро ще бъдат върнати на роднините им.

На пресконференцията присъстваха също германският канцлер Ангела Меркел и испанският премиер Мариано Рахой. Меркел похвали френските граждани и особено местните жители за тяхната готовност да помогнат.

Рахой също благодари на всички доброволци за помощта и изтъкна, че френският народ е щедър.

Няколко минути след пресконференцията шефът на френското бюро за разследване на въздушни катастрофи Реми Жути каза на брифинг в Париж, че успешно е извлечена информацията от първата „черна кутия“, в която са записите от разговорите в пилотската кабина.

На техническия брифинг директорът разкри, че самолетът се е ударил в планините с висока скорост. По-рано беше отбелязано, че на около 2 километра височина самолетът се е движел със 700 километра в час.

Последното съобщение от самолета е рутинно, потвърждаващо траекторията. Една минута по-късно траекторията започва да отива надолу до удара, поясни той.

Към момента няма обяснение защо самолетът е започнал да пада. По отношение на първата „черна кутия“ тя е открита към 17 часа местно време озни ден и е предадена на бюрото в 9:45 часа вчера.

Успяхме да извлечем някои аудиозаписи, използваемите файлове, но все още е твърде рано да се правят заключения какво се е случило. Надяваме се първата информация от записа да я имаме до няколко дни. Пълното разтълкуване ще отнеме седмици или дори месеци, заяви Жути.

Той отказа да коментира съдържанието в „черната кутия“.

Самолетът се е снижавал с 1066.8 метра на минута. За последно радарът го е засякъл на височина около 1828.8 метра, приблизително толкова са високи и планините, добави той. Запитан за слухове, че в товара на самолета е имало литий, шефът на бюрото отговори, че такива въпроси трябва да бъдат разследвани.

Малкият размер на отломките предполага, че самолетът не се разпаднал във въздуха, според него.

Малко преди да се разбие самолетът на Germanwings, един от пилотите е напуснал кабината, съобщава в. „Ню Йорк таймс“.

Вестникът се позовава на следовател, който се е запознал с записите на черната кутия.

Началото на полета е протичало спокойно и без инциденти, разказал източникът, пожелал анонимност. По едно време той (пилотът, б.р.) напуска пилотската кабина. След малко разбира, че не може да се върне. Той започва да чука по вратата все по-силно, но без резултат.

До края на полета само един пилот е бил в пилотската кабина.

Високопоставеният военен представител, запознат с разследването, описа разговора между пилотите в началната фаза на полета от Барселона до Дюселдорф като „много гладък, много спокоен“.

„Човекът отвън чука леко на вратата и отговор няма. След това той чука по-силно на вратата, отговор няма. Никой не отговаря до края“, поясни източникът.

„Чува се, че той се опитва да разбие вратата. Не знаем все още каква е причината единият от тях да отиде отвън. Но е сигурно, че до края на полета другият пилот е сам и не отваря вратата„, продължава източникът.

Друг високопоставен френски представител изтъкна, че липсата на комуникация от страна на пилотите по време на спускането на самолета е обезпокоителна и не се изключва вероятността тази тишина да е преднамерен акт.

„Не ми харесва. За мен това е много странно: толкова дълго спускане при нормална скорост без никаква комуникация, като се има предвид абсолютно ясното време“, заяви представителят, който добави, че първоначалните анализи са базирани на много ограничена информация.

„Към момента нямам доказателства, които да водят до ясно техническо обяснение. Така че трябва да вземем под внимание и преднамерени човешки действия“, заключи той.

Към момента информацията за пилотите на самолета е оскъдна. Знае се, че капитанът на пътническия самолет е имал повече от 10 г. опит в „Луфтханза“ и Germanwings. Има повече от 6 хиляди летателни часа с модели на Airbus.

Самолетът е на 24 години, закупен от „Луфтханза“ през 1991 година. Преминал е през рутинна техническа проверка в понеделник – ден преди катастрофата. Иначе последната голяма проверка е през септември 2013 година.

От Airbus разкриха, че самолетът е с 58 300 летателни часа и 46 700 полета.

Пътническият самолет Airbus A320 се разби на 24 март при полет от Барселона до Дюселдорф. Той се разби в района на френските Алпи. Загинаха 150 души.

 
 
Коментарите са изключени за Последните минути на Airbus-a над Франция: Загадъчни събития в пилотската кабина