Някои пилоти на Germanwings отказват да летят след катастрофата, което принуди авиокомпанията да отмени най-малко един полет, съобщава „Франс прес“.
Говорителят на Germanwings, която е дъщерна компания на „Луфтханза“, поясни, че „полетите на „Луфтханза“ се извършват по план. Един полет на Germanwings е отменен, защото пилотите не се чувстват в позиция да летят“.
Говорителят не каза колко пилоти са отказали да работят днес.
Отмененият полет е от германския град Дюселдорф до Барселона.
Говорител на пилотския синдикат Vereinigung Cockpit подчерта, че решението не е свързано с притеснения за безопасността.
„Няма нищо общо с безопасността. Пилотите имат приятели и колеги, които загинаха. Това е толкова тежък емоционален товар, че е по-добре да не влизат в пилотската кабина“, добави представителят на синдиката.
Вчера дъщерната компания съобщи за забавяния, тъй като пилотите са шокирани.
Припомняме, Airbus A320 на компанията катастрофира в Южна Франция. На борда на самолета имаше 150 души. За първи път пътнически самолет на Germanwings е замесен в катастрофа.
Самолетът е излетял в 10:01 часа местно време от Барселона за Дюселдорф във вторник сутринта. На борда на самолета е имало 144 пътници, шестима души екипаж, включително две бебета. На борда се смята, че е имало 67 германци, включително 16 ученици и две учителки, 45 испанци, британци, израелец, мексиканци, колумбийци, турци, мексиканци, австралийци, казахстанци и други. Все още не е изнесен списъкът с имената на загиналите.
Самолетът е достигнал 11,5 километра височина в 10:45 часа, 44 минути след излитането си. Минута или две по-късно самолетът е започнал необяснимо спускане. То е продължило около 8 минути. Контактът с диспечерите е изгубен в 10:53 часа, когато самолетът е бил на височина 1828 метра. Говорител на самолетната компания каза, че не знаят защо самолетът е започнал да се спуска.
Противоречива е информацията дали е имало извънредно обаждане за авария от пилотите до контролната кула. От компанията подчертаха, че имат противоречива информация от диспечерите.
Вчера стана ясно, че е открита едната от двете „черни кутии“, която вече е занесена в Париж за анализ. Френският вътрешен министър Бернар Казньов каза, че кутията е пострадала много при катастрофата, но има шанс да бъде извлечена информацията.
„Черната кутия е повредена и ще трябва да бъде възстановена в следващите часове, за да бъде използваема“, обяви министърът.
Казньов каза още, че разследващите разглеждат всички вероятни причини за катастрофата, но изключва вероятността за терористичен акт.
„Отломките от самолета са на над 1500 хектара, което е голяма територия, защото ударът е бил силен, но изглежда самолетът не се е взривил“, поясни той пред френското радио RTL.
Едната от „черните кутии“ от самолета пристигна в Париж и веднага ще бъде проверена, обяви транспортният министър на Франция Ален Видалис пред радио Europe 1.
Въпреки че кутията е повредена, „ние вярваме, че все още може да бъде проверена…Ако има записани гласове, ще стане много бързо“, добави той.
Анализирането на разговорите, по думите му, може да отнеме няколко седмици, но тази работа може да ни даде обяснение.
Катастрофата е станала на територията на община Меолан-Ревел, изолиран район с малки селца, където достъпът е труден заради планински върхове от по 2-3 хиляди метра.
Отломките от самолета са се разпръснали на територия от 2 квадратни километра.
Самолетът е на 24 година, закупен от „Луфтханза“ през 1991 година. Преминал е през рутинна техническа проверка в понеделник – ден преди катастрофата. Иначе последната голяма проверка е през септември 2013 година.
Капитанът на самолета е имал повече от 10 г. опит с „Луфтханза“ и Germanwings. Има повече от 6 хиляди летателни часа.
Самолетната компания разглежда катастрофата като инцидент.
Днес към 14 часа лидерите на Франция, Германия и Испания ще посетят мястото на катастрофата.
Според американската Федерална авиационна администрация около 16% е вероятността да има инцидент със самолет, който се движи на 10-11 километра височина. Най-голяма е вероятността при кацане – 24,1%. 23,4% пък е вероятността при излитане и 13% при маневриране на самолета преди да заходи за кацане. / NewsBG