Може би някога сте се питали, какво точно е маркетинг?
Ето няколко прости примера от потребител на 9gag:
1. Виждате много красиво момиче на парти. Отивате при нея и казвате: Аз съм много богат. Омъжи се за мен! – Това е директен маркетинг.
2. Вие сте на парти с група приятели и виждате много красиво момиче. Един от вашите приятели отива при нея и сочейки към вас, и казва: „Той е много богат. Омъжи се за него!“– Това е реклама.
3. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Отивате при нея и взимате телефонния й номер. На следващия ден и се обаждате и казвате: „Здравей, аз съм много богат. Омъжи се за мен“– Това е телемаркетинг.
4. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Ставате, оправяте вратовръзката си, отивате при нея, взимате и нова напитка, отваряте й вратата (на колата), взимате и чантата, след като тя я е изпуснала и тогава и казвате: „Между другото, аз съм богат. Ще се омъжиш ли за мен? „- Това са връзки с обществеността.
5. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Тя идва при вас и казва: „Ти си много богат! Ще се омъжиш ли за мен? „- Това е разпознаване на марката.
6. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Отивате при нея и казвате: „Аз съм много богат. Омъжи се за мен!“ Тя ви удря здрав шамар – Това е обратна връзка от клиентите.
7. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Отивате при нея и казвате: „Аз съм много богат. Омъжи се за мен! „Тя ви запознава със съпруга си – Това е дисбаланс между търсенето и предлагането.
8. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Отивате при нея и още преди да успеете да кажете нещо, се появява някой друг и и казва: „Аз съм богат. Ще се омъжиш ли за мен? „И тя тръгва с него. – Това е конкуренцията, която отнема част от пазарния дял.
9. Забавлявате се и виждате много красиво момиче. Отивате при нея и преди да кажете: „Аз съм богат. Омъжи се за мен! „Пристига жена Ви. – Това е ограничение за влизане на нови пазари.